eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 5. szombat Aurél

Exkluzív: lista a megszűnő BKV-járatokról

Két troli- és 24 buszjárat megszűnne, két villamos- és 14 buszvonalat megrövidítenének, 17 buszjáratot összevonnának a BKV új menetrend-változtatási tervei szerint. Meghosszabbodna ugyanakkor egy villamos-, két troli- és 30 autóbuszvonal. A megtakarítás: 4 villamos, 20 trolibusz, 200 autóbusz és hatmilliárd forint.

Alapjaiban változik meg a BKV vonalrendszere, ha a fővárosi cég elfogadja az úgynevezett paraméterkönyv idei változatát.


Az InfoRádió birtokába került munkaanyag szerint két troli- és 24 buszjárat megszűnne, két villamos- és 14 buszvonalat megrövidülne, 17 buszjáratot pedig összevonnának 2008-ban.



Ezt ellensúlyozandó egy villamos-, két troli- és 30 autóbuszvonal viszont meghosszabbodna.

A tervek szerint 16 járat menetidejét sűrítenék, 11-ét pedig ritkítanák, számos helyen csuklós busz váltaná a szóló autóbuszt.



A változtatások összességében 10 százalékkal csökkentenék a vonalak úgynevezett összteljesítményét, 4 villamos, 20 trolibusz és 200 autóbusz megtakarításával. A pénzbeli megtakarítás 6 milliárd forint lehet.

A munkaanyag szövege szerint kevesebb járat jobb időbeosztással több területet érne el.



Ezáltal javulna a lefedettség és a járatok kihasználtsága.

A tervek szerint a követési időköz a legritkábban járó járműveknél is legfeljebb 30 perc lehet.


A jelentősebb megszűnő járatok: a 73-as és a 79-es troli, a 6-os, a 18-as, a 36-os, az 55-ös, az 59-es, a 93-as, a 154-es és a 175-ös busz.

Számos járatot összevont és meghosszabbított vonalon közlekedő járat váltana fel, így a tervek szerint a Nagykörút a város bármely pontjáról egy átszállással elérhető lesz.

A tervezetet a BKV igazgatótanácsa, a cég felügyelő-bizottsága és a fővárosi vezetés is megtárgyalta, ám várhatóan csak tavasszal fogadja majd el a fővárosi önkormányzat illetékes testülete.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×