Alapjaiban változik meg a BKV vonalrendszere, ha a fővárosi cég elfogadja az úgynevezett paraméterkönyv idei változatát.
Az InfoRádió birtokába került munkaanyag szerint két troli- és 24 buszjárat megszűnne, két villamos- és 14 buszvonalat megrövidülne, 17 buszjáratot pedig összevonnának 2008-ban.
Ezt ellensúlyozandó egy villamos-, két troli- és 30 autóbuszvonal viszont meghosszabbodna.
A tervek szerint 16 járat menetidejét sűrítenék, 11-ét pedig ritkítanák, számos helyen csuklós busz váltaná a szóló autóbuszt.
A változtatások összességében 10 százalékkal csökkentenék a vonalak úgynevezett összteljesítményét, 4 villamos, 20 trolibusz és 200 autóbusz megtakarításával. A pénzbeli megtakarítás 6 milliárd forint lehet.
A munkaanyag szövege szerint kevesebb járat jobb időbeosztással több területet érne el.
Ezáltal javulna a lefedettség és a járatok kihasználtsága.
A tervek szerint a követési időköz a legritkábban járó járműveknél is legfeljebb 30 perc lehet.
A jelentősebb megszűnő járatok: a 73-as és a 79-es troli, a 6-os, a 18-as, a 36-os, az 55-ös, az 59-es, a 93-as, a 154-es és a 175-ös busz.
Számos járatot összevont és meghosszabbított vonalon közlekedő járat váltana fel, így a tervek szerint a Nagykörút a város bármely pontjáról egy átszállással elérhető lesz.
A tervezetet a BKV igazgatótanácsa, a cég felügyelő-bizottsága és a fővárosi vezetés is megtárgyalta, ám várhatóan csak tavasszal fogadja majd el a fővárosi önkormányzat illetékes testülete.