A magyar kerékpárgyár vezérigazgatója az InfoRádióban azt mondta: a szlovén bicikliket szállító tendernyertes valószínűleg megtévesztette a Magyar Postát, mert a pályázatában olyan kerékpárjavítókat tüntetett fel szervizpontokként, amelyekkel nemhogy szerződést nem kötött, de még csak fel sem keresett.
A csaknem ötezer kerékpárt, darabonként átlagosan 240 ezer forintért leszállító pályázó vállalta, hogy megyénként két szervizben, országszerte összesen 38-ban 24 órán belül megjavítják a kerékpárokat, ha azok meghibásodnak.
A bicikliket már elkezdték leszállítani, és valószínűleg ezeket javítani is kellett volna, a Schwinn-Csepelt ugyanis két szervizpartnere is felkereste azzal: a posta olyan szolgáltatást vár el tőlük, amelyről nem is tudtak.
Klimon Péter korábban azt mondta: gyanítják, hogy a tendernyertes cég bennfentes információk alapján győzött a pályázaton, és ha erről pontosabb információt szereznek, bírósághoz fordulnak. Most azonban az InfoRádióban már úgy fogalmazott: ha beperlik is a postát, legfeljebb hitelrontásért, a küldeményeket szállító vállalat ugyanis az igen drága tender magyarázataként rendre rossz színben tünteti fel a magyar kerékpárgyártót.
A Magyar Posta szóvivője korábban az InfoRádióban azt mondta: a kerékpárokat nyílt közbeszerzési pályázaton szerezték be; a későbbi nyertes nem rendelkezett bennfentes információkkal.
Tomecskó Tamás hozzátette, hogy a Schwinn-Csepel ugyan megvásárolta a pályázati dokumentációt, pályázatot azonban nem adott be.
Közölte: a Schwinn-Csepel biciklijeinek szervizelésére éves szinten csaknem 80 millió forintot költöttek.
Tomecskó Tamás azt is közölte: a társaság a kerékpárbeszerzéssel kapcsolatos információkat napokkal ezelőtt honlapján nyilvánosságra hozta.
Hanganyag: Sigmond Árpád