Az InfoRádió úgy tudja, hogy szerdán a Hídépítő Zrt. tulajdonosai írásban is bejelentették, hogy a vállalt 140 hetes építési idő helyett csak 200 hét alatt, azaz egy év csúszással tudják megépíteni a 4-es metró Fővám téri megállóját.
A csúszás egyik oka, hogy a megálló Duna alatti részén kellene fogadni a fúrópajzsokat, ami a kivitelező szerint kockázatos, és egy más, az eredetitől jelentősen eltérő építési technológiával szeretnének végrehajtani.
Az új megoldás egy mesterséges félsziget építése lenne, ami viszont 2 és fél milliárd forinttal drágítaná a beruházást, ráadásul a kivitelezési időt is meghosszabbítaná.
Városházi források szerint a főváros és a BKV vezetése heteken belül dönt arról, hogy elfogadják-e a cég indokait a késésre, vagy felmondják a szerződést és új kivitelezőt keresnek.
Az biztosnak tűnik, hogy a fúrópajzsok úgy haladnak majd át megállás nélkül a Fővám tér alatt, hogy a megállót csak később építik köré. Az alagútépítés határideje ezzel nem kerül veszélybe.
Ha a főváros a szerződés felmondása mellett dönt, akkor azt egy megegyezésnek kell megelőzni, amiben a főváros enged a neki járó kártérítési összeg nagyságából, a kivitelező viszont cserében folytatja a munkát az új építő cég felvonulásáig, majd levonul a terepről.
Városházi becslések szerint egy kivitelezőcsere gyorsított közbeszerzési eljárással 4-5 hónap alatt megoldható.
Az InfoRádió azonban úgy tudja, hogy nemcsak a Fővám téri megállóval, hanem az alagútépítéssel is problémák vannak. A kivitelező Bamco konzorcium többször jelezte, hogy az előzetesen végzett talajfúrási vizsgálatok adatai nem megfelelőek, mert azóta kiderült, hogy rosszabbak a talajviszonyok.
Ráadásul még csak most következik a talajmechanikai szempontból nehéz esetnek számító Duna alatti rész, valamint a budainál sokkal rosszabb pesti talaj.
Brutális katonai döntés Oroszországban