eur:
396.36
usd:
358.74
bux:
71881.09
2024. szeptember 11. szerda Teodóra

Rendszergazda lesz az elküldött tanárokból?

Eltérően érinti a kis- és nagyvárosokat a pedagógusok szeptember elsejétől életbe lépő kötelezőóraszám-emelése. Az intézkedés azonban mindenhol elbocsátásokat eredményezhet.

Tízezer pedagógus elbocsátására számít a következő hónapokban a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete.

Szeptember 1-jétől két órával növekszik a tanárok, egy órával pedig a tanítók óraszáma.

Az InfoRádió által megkeresett önkormányzatok szerint ahhoz, hogy ezt tartani lehessen, meg kell válni néhány pedagógustól.

Kevés a gyerek

A nyíregyházi polgármesteri hivatal ezekben a napokban tárgyal a város oktatási intézményeivel az óraszámemelésről.

Békési Elemér, az oktatási, kulturális és sportiroda vezetője azt mondta: gondot okoz az is, hogy az általános iskolákban egyre kevesebb a gyerek.

Ahogy mi előzetesen számoltuk, százötven álláshelyet érinthet az óraszámemelés. Ez nem azt jelenti, hogy ennyi embernek kell elmenni, hiszen valaki nyugdíjba mehet, üres állások lehetnek - fogalmazott Békési Elemér.

Az oktatási, kulturális és sportiroda vezetője hozzátette: a térségben egyre több a hátrányos helyzetű gyermek, így néhány elbocsátandó tanárt átképeznek majd fejlesztő pedagógusnak, de lehetőség az is, hogy a jó számítógépes tudással rendelkező tanárokat rendszergazdaként foglalkoztassák tovább.

Kétszázötven embert érinthet

Győrben csak a nyugdíjazásban és a részmunkaidős foglalkoztatás elterjedésében bízik az önkormányzat. Papp András, az oktatási és kulturális osztály vezetője az InfoRádiónak elmondta: ez utóbbi nem túl népszerű a bérviszonyok miatt.

Nem mondható, hogy nem vesznek el munkahelyek, hiszen legalább tíz százalékkal csökkenti az óraszámemelés a pedagógus létszámszükségletet. A városban kétezer-ötszáz pedagógus van, én kétszázötven-kétszázhatvan fővel számolok - latolgatott Papp András.

Szerencsések

A kisebb településeken kedvezőbb a helyzet. A Tolna megyei Bátaszéken egy általános iskola és egy gimnázium van. Kemény Lajos, az általános iskola igazgatója szerint az ötvennyolc fős tantestületből senkit nem kell az utcára tenni.

Szerencsések vagyunk, nyugdíjba megy három kolléga, az egyikük félállású. Tehát két és fél álláshellyel úgy csökken a dolgozói létszám, hogy nyugdíjba mennek, és egy kolléganő pedig anyaságira ment, mert már szült - részletezte Kemény Lajos.

Az igazgató hozzátette: van még egy nyugdíjas korú dolgozójuk, így szükség esetén őt is nyugdíjba tudják küldeni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Sayfo Omar: Afrikában nő a migrációs kedv, Európa zárja a határait

Sayfo Omar: Afrikában nő a migrációs kedv, Európa zárja a határait

Az Arab Barométer legújabb felmérése szerint az észak-afrikai országok fiatal népességének 50-70 százaléka a kivándorlást tervezi – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Migrációkutató Intézet kutatási vezetője. Sayfo Omar szerint az illegális migráció elsődleges kiváltó oka ma már nem a háború, hanem a szegénység és a klímaváltozás.

Magyarics Tamás az elnökjelölti vitáról: Trump szokatlanul visszafogott volt, Harris végre megmutathatta magát

A mostani vita nem dönti el a Kamala Harris és Donald Trump közötti versenyt, bár az első kommentárok szerint a jelenlegi alelnök jobban szerepelt, mint riválisa – mondta az InfoRádióban az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora, aki szerint, ha lesz újabb vita, akkor ott majd kiegyensúlyozottabb lehet a műsorvezetés. A külpolitikai szakértő szerint Kamala Harrisnek nem volt vesztenivalója, és jól élt a lehetőséggel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.11. szerda, 18:00
Bartal Tamás
a Magyar Közút Nonprofit Zrt igazgatósági elnöke, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára
Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Ha megvalósul Mario Draghi versenyképességi csomagja, teljesen átalakulhat az Európai Unió közlekedése, amelyben a gyorsított és nagy sebességű vasutak az egész kontinenst behálóznak, kihívót támasztva a légi közlekedésnek és jelentősen hatékonyabbá téve a teherszállítást. Az uniós reformterv a fejlesztések finanszírozását is átalakítaná, hogy akár 10 óra eljussunk Párizsból Varsóba. Mindez nemcsak az emberek kényelmén javítana, hanem hatalmas növekedési potenciállal kecsegteti az EU megfáradt gazdaságát.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×