eur:
396.74
usd:
359.42
bux:
72075.48
2024. szeptember 10. kedd Hunor, Nikolett

Az Alkotmánybíróság figyelmeztette az APEH-ot és a kormányt

Az APEH és a Pénzügyminisztérium főosztályai olyan kötelező tájékoztatást, iránymutatást fűztek a Sulinet-program adókedvezményeihez, amihez nem lett volna joguk - jelentette ki az Alkotmánybíróság.

A Népszabadság azt írja, hogy padlóra került a nagy múltú, fénykorában, 1985 körül még évi 13 ezer autóbuszt gyártó Ikarus minden utódja. Az egykori anyagcég, az Ikarus Holding Zrt. tavaly nyár óta felszámolás alatt áll, a Fiat-csoporthoz tartozó Irisbus tulajdonába került egyetlen túlélő, a mátyásföldi telephellyel működő, ma már csak száz embert foglalkoztató Ikarus Egyedi Autóbuszgyár váratlanul visszalépett a Volán hétfőn lezárult autóbusztenderéről, pedig állítólag ez lett volna az utolsó esélye. A magyar buszgyártás és az Ikarus márkanév megmentőjeként az Ikarusbust egy éve az olaszoktól visszavásárló Széles Gábor pedig nem készít új buszokat Fehérváron, ahova egy évvel ezelőtt még évi 200-400 buszt előállító új üzemet és technológiai központot ígért, és nagy a csend a tervezett külföldi gyártás körül is.

Komoly figyelmeztetésben részesítette az adóhivatalt és a pénzügyi kormányzatot az Alkotmánybíróság - közli a Magyar Nemzet. Az APEH és a Pénzügyminisztérium főosztályai ugyanis olyan kötelező tájékoztatást, iránymutatást fűztek a Sulinet-program adókedvezményeihez, amihez nem lett volna joguk. A bírák szerint a jogértelmezésnek szánt tájékoztató emiatt alkotmányellenes és kiadásának időpontjától kezdve semmisnek tekinthető.

A Napi Gazdaság arról számol be, hogy a Központi Igazságügyi Hivatal honlapján olvasható adatok szerint 2006 utolsó negyedévében mindössze ötször éltek a lobbizás adta lehetőséggel az arra jogosultak.

Májustól újra drágul a vasúti és a távolsági autóbusz-közlekedés - erősítette meg a Világgazdaságnak a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kommunikációs főosztálya. E szerint: az ütemtervnek megfelelően május 1-jétől bevezetik az utazási kedvezmények társadalmi egyeztetések során kialakított új rendszerét, és ugyanekkor sor kerül a helyközi közlekedés tarifáinak egységesítésére is. A tarifaemelések mértéke a korábbi elképzeléseknek megfelelően alakul az idei második árváltozásnál, azaz várhatóan csaknem négyszázalékos lesz a drágulás az autóbuszoknál, a vonatnál pedig 17 százalék körüli.

Az Egis szelvényvágásával megindult az osztalékfizetési szezon a magyarországi részvénypiacon - közli a portfolio.hu. A lap érdemesnek tartja áttekinteni az osztalék adózását, hiszen a vonatkozó jogszabályok ismerete komolyabb mértékű adómegtakarítást is okozhat a körültekintő magánszemélyek számára.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Nagy Márton: nem fordulatra van szükség, hanem finomhangolásra

A gazdaságpolitika előtt álló feladatokról, a békeköltségvetés lényegéről, a várható gazdasági növekedésről és a minimálbérről is beszélt Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában, de kitért a jegybankelnök kritikáira és a leendő gazdasági csúcsminiszter szerepére is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.10. kedd, 18:00
Sayfo Omar
a Migrációkutató Intézet kutatásvezetője
Gyűlölik a turistákat, pedig miattuk lettek lesajnált országból Európa növekedési királyai

Gyűlölik a turistákat, pedig miattuk lettek lesajnált országból Európa növekedési királyai

Miközben a csapból is az európai gazdaság gyengélkedése folyik, Spanyolország olyan növekedési számokat produkál, amelyek még válságoktól mentes időben is jónak számítanának, nemhogy az energiaválság, az infláció, a magas kamatok és a globális lassulás éveiben. A magas növekedés ráadásul kifejezetten egészséges szerkezetben, relatíve jó egyensúlyi mutatók mellett valósul meg. Európa negyedik legnagyobb gazdasága jó eredményeit leginkább annak köszönheti, hogy profitál az európai fogyasztás átalakuló szerkezetéből: a turizmus sosem pörgött ennyire Európában, és ennek Spanyolország az egyik legnagyobb nyertese. A növekedési sikersztori láttán érthetetlennek tűnik, hogy a helyi lakosok miért pont most üzentek hadat a turistáknak, hiszen a külföldiek elriasztásával saját fejlődési kilátásaikat rombolják. Pedig fejlődni még van hova, és ez – más tényezőkkel együtt – azért erősen árnyalja az ország gazdaságáról alkotott pozitív képet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×