Infostart.hu
eur:
391.32
usd:
331.63
bux:
110941.69
2025. december 23. kedd Viktória

Nyugodtak lehetnek a fővárosi bliccelők

Érvénytelenítette a BKV az elektronikus jegykezelő rendszer kiépítésére még 2004-ben kiírt pályázatot, mert egy jelentkező sem igazodott a közlekedési cég feltételeihez - mondta az InfoRádiónak a BKV főmérnöke. Így 2008-ig legfeljebb az ellenőröktől kell tartaniuk az évente 3 milliárd forint kárt okozó bliccelőknek.

A BKV Zrt. főmérnöke közölte: a pályázat azért lett érvénytelen, mert a pályázók számos, a BKV által támasztott feltételt nem kívántak vállalni. Hiába rögzítette a kiírás, hogy ezektől nem lehet eltérni, a két pályázó részben másfajta elképzeléseket fogalmazott meg.

Vitatták a nem teljesítés esetén fizetendő kártérítés összegét, vagy, hogy mi lesz a rendelkezésre állással, ha az üzemeltető projekttársaság csődbe megy - tette hozzá Koós András.

A BKV eredeti elképzelése szerint idén májusban állt volna üzembe a beléptető rendszer a Kisföldalattin, azonban ez a menetrend már régóta idejemúlttá vált.

A közlekedési társaság főmérnöke közölte: új eljárást írnak ki, ami reményeik szerint már idén szerződéskötést eredményezhet, ebben az esetben az új rendszer 2008 első negyedévében valósulhat meg.

A rendszer kiépítésének késése azt is jelenti, hogy a BKV számára évi hárommilliárd forint kárt okozó bliccelőknek - a megfelelő "jártasság" birtokában kijátszható ellenőröket leszámítva - továbbra sincs mitől tartaniuk.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Akár a helikopteres mentés költségeire is nyújt fedezetet a megfelelően megválasztott biztosítás – mondta el az InfoRádióban Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
VIDEÓ
Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Mérsékelt növekedést mutat az EU autópiaca, a volumen viszont továbbra is nagyjából harmadával elmarad a Covid előtti szintektől. A valódi sztori viszont nem is a darabszámokban keresendő, hanem a piac struktúrájának átalakulásában. Az elektromos hajtások törnek előre, miközben a benzin-dízel vonal látványos ütemben zsugorodik. Eközben a gyártói oldal egy másik, de mégis a piaci struktúra átalakulásával összefüggő történetet mesél el. Az elektromos autózásban erős kínai gyártók törnek be a piacra, mostanra érdemi szeletet kihasítva abból, miközben az "európai nagyok" közé tartozó Stellantis komoly piacvesztést szenved el, és a Tesla vonzereje is jelentősen csökken.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 23. 10:34
×
×
×
×