eur:
399.12
usd:
366.89
bux:
87872.68
2025. március 16. vasárnap Henrietta
BEIJING, CHINA - FEBRUARY 07: Ne Zha 2-related merchandize is on display at a Pop Mart store on February 7, 2025 in Beijing, China. As the film booms, the related goods of Ne Zha 2 have also become hot, and some popular goods have even sold out. The animated film has planned and launched a wide range of derivative products, including trading cards, stationery, badges, publications, toys and daily essentials.
Nyitókép: Song Jiaru/VCG/Getty Images

Nem akármilyen kínai cég tarol az amerikai Morgan Stanley által befektetésre ajánlottak listáján

Az Egyesült Államok és Kína között ismét fellángolt a kereskedelmi háború, büntetővámok és válaszlépések érik egymást. Egy amerikai bank azonban egy komoly forgalmat bonyolító kínai játékgyártót ajánl befektetőinek.

Pénzről van szó, tehát ez nem játék – mégis egy kínai játékgyártó cég szerepel a befektetésre ajánlott vállalkozások listáján az amerikai Morgan Stanley bank értékelésében.

A Pop Mart nevű cég által előállított játékokra - köztük van a Szörnyek sorozatban feltűnt rosszcsont elf, Labubu figurája is – hatalmas a kereslet. A Labubu-figurák gyűjtői darabok, ahogy a Netflixen is taroló és eddig 900 millió dollárt termelő kínai animáció, a Ne Zha 2 karaktere is.

A Pop Mart eme játékait a január 30-i kínai premier után szétkapkodták, miután a film olyan kasszasiker lett, hogy megdöntötte a korábbi rekordokat.

Labubuért több millió ázsiai rajongó "őrült meg", köztük a Blackpink nevű K-pop zenekar egyik tagja is. A Kínában, majd külföldön produkált hatalmas eladások nyomán a szellemi jogokat birtokló cég papírjainak értéke 350 százalékot ugrott az év végére a hongkongi tőzsdén.

"Arra számítunk, hogy a globális szellemi jog tulajdonosok a Pop Marthoz fordulnak, ha nyereséget akarnak termelni a márkavédett tartalmaikból" – írták a Morgan Stanley befektetési bank elemzői. Ezzel arra is utaltak, hogy az úgynevezett IP, vagyis intellektuális tulajdon felhasználásával készült termékek komoly profittermelő képességgel rendelkeznek.

A Ne Zha – egy kínai oltalmazó mitológiai alakról mintázott – film úgynevezett "harmadlagos" intellektuális vagyoneszköz, amely csak 15-20 százalékban járult hozzá a Pop Mart bevételeihez, viszont segített a márkának új vásárlók felé nyitnia.

A Kínában a múlt héten közel 900 millió dollárral nyitó, hazai gyártású filmet februárban nyugati országokban is bemutatják.

Mostanra a Pop Mart-papírok a tavaly februárihoz képest 440 százalékkal érnek többet. A Morgan Stanley szerint a cég bevételei a tavaly elért 70 százalékos emelkedés után tovább nőnek. A bevételek Kínán kívüli szegmense 260 százalékkal növekedett.

A Pop Mart által gyártott Ne Zha játékokat a bolti ár háromszorosáért adják-veszik a kínai Vaterán, a Xianyu platformon. A cég a hatalmas keresletre válaszolva most felpörgeti a gyártást. A Labubu-játékok szintén hiánycikké váltak, így egy időre szintén a spekulánsok kedvencévé váltak. Mivel azonban fokozták a gyártását, valamivel visszaesett az értéke.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Európa fegyverkezne, csak kevesen akarnak katonának állni

Az európai vezetők a védelmi képességek fokozását ígérik az általuk hangoztatott orosz fenyegetéssel szemben. Sok államban azonban nem túl nagy a motiváció a katonai pályához. Németországban minden negyedik újonc leszerel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.17. hétfő, 18:00
Kiss J. László
a Budapesti Corvinus Egyetem professzor emeritusa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×