Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: EVA Air/E-Commeirce Development

"Út a semmibe": a repülés élménye, pár órás kirándulás alatt

„Járat sehova” – ezzel az ötlettel áll elő egyre több légitársaság. A pandémia miatt veszteségeket szenvedő cégek néhány órás utakat és a repüléshez kötődő luxust kínálják az ügyfeleknek. Egyes járatokat úgy szerveznek, hogy az ablakból festői szépségű tájakban lehessen gyönyörködni.

A pandémia nyolcadik hónapjában az emberek unják a saját országukba való bezártságot, és bár vannak ellenpéldák, a legtöbb légicég égeti a pénzt, miközben alig repülnek a gépei.

A pillanatnyi megoldás az „út sehová”, avagy a célállomás nélküli légijárat, egyfajta repülős kirándulás.

Két tajvani légicég a sziget festői partvidéke feletti repülésre csábítja a közönséget, az ausztrál Quantas az Antarktisz felett repülne, a Singapore Airlines pedig októberben indítja „cél nélküli útjait”.

A járatok előnye, hogy ugyanoda szállnak le, ahonnan indultak, tehát nem sértenek karantént.

Festői táj, az utazás illúziója és ínyenc ételek

A tajvani EVA Air első, Hello Kitty tematikájú járata augusztus elején startolt. A három órás út során elrepültek a sziget északi csücske felett, az utasok ezek után megnézhettek néhány japán szigetet, majd az ország dél-keleti partvidékének szépségében gyönyörködhettek.

Közben egy három Michelin-csillagos séf, Nakamura Motokazu főztjét élvezhették a 60 ezer forintnak megfelelő jegyért cserébe.

„Az emberek külföldre akarnak utazni. Az utazók igényeire válaszul alternatív élményt kínálunk” – közölte az EVA Air.

Földön maradó fapados vagy 13 órás antarktiszi túra is van

A cég egyik fő riválisa a kínai China Airlines. Az ő egyik „sehova járatukon” gyerekek játszhatták el az utaskísérők szerepét. Az egyik résztvevő, aki két kislányával ült fel a gépre, azt mondta: fel akarta éleszteni az utazás régi érzését.

Néhány ázsiai cég olyan „utat” is kínál, amelynek során ugyan be kell csekkolni és helyet lehet foglalni, de gép fel sem száll.

A Quantas ausztrál cég gépei viszont felszállnak és sokat repülnek. Az idén felújítják az Antarktisz-túrákat. Ehhez 13 órát kell repülni, az utasok viszont így saját szemükkel láthatják a lakatlan fehér kontinenst, ahová nem sokan jutnak el.

„Nem kell útlevél vagy poggyász, rövidnadrágban is fel lehet szállni”

– mondta az utakat szervező cég főnöke.

Szállodai éjszaka és luxustaxi az élménycsomagban

Mi történik azokkal, akiknek nem az ablakhoz szól a jegyük? Nos, van, aki a teljes járatra lestoppolhatja magának a jó helyet, más jegyekkel pedig menet közben lehet helyet cserélni.

Vannak azonban a középső ülésre szóló jegyek is. Erre az volt a cég válasza, „hogy fel lehet kelni és egy szabad ablakhoz lehet sétálni.”

A Singapore Airlines is egyike azoknak, amelyek nagyon megszenvedték a pandémia miatti utasszám-csökkenést. Most azt tervezik, hogy szállodai éjszakákat, üzletekben beváltható kuponokat és luxuslimuzinos reptéri transzfert tesznek bele az élménycsomagba. A legolcsóbb jegyeket 64 ezer forint körüli áron kínálják majd.

Lemaradt az öreg kontinens

Európában egyelőre egyetlen légicég sem kínál ilyen utakat, bár régen fel lehetett ülni sétaútra az időközben forgalomból kivont Concorde-okra.

Költői kérdés, hogy mit szólnak a cél nélküli repülőutakhoz a klímaaktivisták,

akik szerint erkölcsi kötelességünk minél kevesebbet, sőt talán egyáltalán nem repülni.

Címlapról ajánljuk
Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz
Vagyonadó

Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz

A vagyonadó mindig jól mutat a kampányplakáton: egyszerű üzenet, könnyű célpont, morális fölény. Csakhogy ahol valóban nekifutottak a bevezetésének, ott az állam rendre összeomlott a mérés, az értékelés és a jogi megfelelés terhei alatt. Franciaország, Németország, India és Argentína példája ugyanazt mutatja: a vagyonadó technikailag szinte megvalósíthatatlan. A politikai szlogen így tehát marad, maga az adó viszont többnyire elbukik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
BUX indexbe vágyik az MBH: ekkora forgalmat várnak a másodlagos nyilvános részvényértékesítéstől

BUX indexbe vágyik az MBH: ekkora forgalmat várnak a másodlagos nyilvános részvényértékesítéstől

Az MBH Bank másodlagos nyilvános részvényértékesítéssel kívánja tovább erősíteni tőzsdei pozícióját, szándékai szerint rövidtávon a BUX index meghatározó szereplőjévé válna. A cél, hogy intézményi- és lakossági befektetők számára egyaránt vonzó alternatívát kínáljanak, mind a várható osztalékhozam, mind az árfolyamnyereség szempontjából. Az értékesítés nagy sikerrel zajlott: a jelentős érdeklődés miatt a lakossági részvényigénylési időszakot 3 nappal a meghirdetett határidő előtt le is kellett állítania a banknak, december 12-e délig pedig az intézményi befektetők ajánlatait várta bank. A Portfolio Krizsanovich Pétert, az MBH Bank Stratégiáért és Pénzügyekért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdezte a papírok várható likviditásáról, a tőkearányos megtérülés javítására vonatkozó ambiciózus célokról, illetve arról, hogy milyen következményeket von maga után a bankadó növelése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×