Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Egy rendőr egy kamionsofőrrel beszél a magyar-szlovák határnál, Somoskőújfaluban 2017. február 1-jén. A szlovák hatóságok baleset miatt lezárták a tehergépjármű-forgalom elől a 21-es utat a somoskőújfalui határátkelőhelyen ezen a napon.
Nyitókép: MTI/Komka Péter

Az autógyárak működését is veszélyezteti a szlovák fuvarossztrájk

Két héttel a szlovákiai teherfuvarozók sztrájkja után ismét több kilométeres torlódások alakultak ki azokon a határátkelőkön, amelyeket újból blokád alá vett a fuvarozókat tömörítő UNAS érdekszervezet. A szlovák kormányfő jelezte, a fuvarozók anélkül támasztanak feltételeket a kormánnyal szemben, hogy meglenne bennük a hajlandóság az egyezségre.

Kedd reggel nyolc órától ismét sztrájkolnak az UNAS érdekvédelmi szervezetbe tömörült szlovákiai teherfuvarozók. Kamionjaikkal eltorlaszolták a határátkelőhelyek többségét Csehország, Lengyelország és Magyarország felé, blokkolva a teherforgalmat, de átengedve a személyautókat. A fuvarozók akciójára a kormánynak adott ultimátumot követően kerül sor, miután a gépjárműadó- és útdíjcsökkentésről szóló követeléseikről a közlekedési- és a pénzügyminisztériummal akarnak tárgyalni. Az érintett tárcák azonban előbb a kormányülésre terjesztik be a javaslataikat, hogy áttekintsék, az életbe léptetésük milyen következményekkel járna az állami költségvetésre.

A teherfuvarozók azt mondják,

addig fogják blokkolni az utakat, amíg a miniszterelnök újra tárgyalóasztalhoz nem ül velük.

Azt is hangsúlyozták, hogy a kormányfő még nem tartotta be azt az ígéretet, mely szerint a hazai fuvarozók állam felé megtérítendő kiadási költségeit a másik három V4-es ország szintjére csökkenti.

Peter Pellegrini minizterelnök nem érti az UNAS képviselőinek ultimatív viselkedését, akik anélkül támasztanak feltételeket a kormánnyal szemben, hogy meglenne bennük a hajlandóság az egyezségre.

„A közlekedésügyi miniszter már dolgozik az útdíjcsökkentés előkészítésén, és ez a kedvezmény több mint 8 millió eurós megatakarítást jelent majd a fuvarozóknak. Azt ígértük, hogy a pénzügyminiszter is elkészít egy javaslatot. Tegnap egy olyan tervezettel ismertettek meg, amellyel 33 millió euróval több marad a fuvarozók zsebében” – mondta a kormányfő.

A teherfuvarozók azonban nem sok értelmét látják annak, hogy a kormány egy olyan javaslatról tárgyal, amely számukra elfogadhatatlan. „Tárgyalhatnak, de az elsődleges az, amit majd elénk tárnak, és mi azzal vagy egyetértünk vagy nem.

Négy napjuk volt rá, hogy az általunk javasoltakat átszámolják”

– jelezte Stanislav Skala, az UNAS alelnöke.

A kamionossztrájk miatt kedden este a nagyszombati autógyárban is csökkenteni kellett a termelést, mert mintegy 50 Lengyelországból érkező, alkatrészeket szállító kamiont tartóztattak fel a sztrájkolók a szlovák-lengyel határon.

A fuvarozó társaságokat tömörítő másik mérvadó szakmai szervezet, a Česmad egyetértett a pénzügyminisztérium javaslatával. Az UNAS emiatt már jelezte, hogy minden együttműködést beszüntet a Česmaddal.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz
Vagyonadó

Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz

A vagyonadó mindig jól mutat a kampányplakáton: egyszerű üzenet, könnyű célpont, morális fölény. Csakhogy ahol valóban nekifutottak a bevezetésének, ott az állam rendre összeomlott a mérés, az értékelés és a jogi megfelelés terhei alatt. Franciaország, Németország, India és Argentína példája ugyanazt mutatja: a vagyonadó technikailag szinte megvalósíthatatlan. A politikai szlogen így tehát marad, maga az adó viszont többnyire elbukik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
BUX indexbe vágyik az MBH: ekkora forgalmat várnak a másodlagos nyilvános részvényértékesítéstől

BUX indexbe vágyik az MBH: ekkora forgalmat várnak a másodlagos nyilvános részvényértékesítéstől

Az MBH Bank másodlagos nyilvános részvényértékesítéssel kívánja tovább erősíteni tőzsdei pozícióját, szándékai szerint rövidtávon a BUX index meghatározó szereplőjévé válna. A cél, hogy intézményi- és lakossági befektetők számára egyaránt vonzó alternatívát kínáljanak, mind a várható osztalékhozam, mind az árfolyamnyereség szempontjából. Az értékesítés nagy sikerrel zajlott: a jelentős érdeklődés miatt a lakossági részvényigénylési időszakot 3 nappal a meghirdetett határidő előtt le is kellett állítania a banknak, december 12-e délig pedig az intézményi befektetők ajánlatait várta bank. A Portfolio Krizsanovich Pétert, az MBH Bank Stratégiáért és Pénzügyekért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdezte a papírok várható likviditásáról, a tőkearányos megtérülés javítására vonatkozó ambiciózus célokról, illetve arról, hogy milyen következményeket von maga után a bankadó növelése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×