Bár a világ egyik legforgalmasabb légifolyosóján haladt, egy nappal a katasztrófa után még mindig keresték az egyiptomi légitársaság MS804-es járatának roncsait.
Egy korábbi hír hamisnak bizonyult: a tengeren felfedezett darabok nem a 66 embert szállító gép maradványai voltak.
Közben a francia és más hatóságok egyre komolyabban veszik, hogy terrorcselekmény történhetett és azt vizsgálják: ha a gépet felrobbantották, akkor hogyan vihették fel rá a robbanószerkezetet.
Kiderült, hogy a párizsi Charles de Gaulle reptér 86 ezer dolgozója közül többtucatnyian akadtak fent egy átvilágításon, amelynek során azt vizsgálták, fogékonyak-e a radikális iszlamista ideológiára.
A tavaly novemberi párizsi terrortámadások után 12 dolgozó hozzáférését korlátozták és így már nem juthattak be a reptér egyes zónáiba. Ezt megelőzően pedig 57 dolgozót minősítettek kevésbé megbízhatónak biztonsági szempontból – ezt mondta a Time magazinnak Philippe Riffaut reptéri rendőrségi illetékes.
A biztonságiak megkérdezték a férfi alkalmazottakat: hajlandók-e nőkkel együtt dolgozni és átkutatták öltözőszekrényeiket, amelyekben drogokat, fegyvert és „vallási propagandát” kerestek – írta a Figaro című lap még tavaly novemberben.
A Time megjegyzi, hogy a Charles de Gaulle reptér szomszédságában található Seine Saint-Denis kerület, ahol különösen magas a észak- és nyugat-afrikai muszlim bevándorlók aránya és ahonnan sokan járnak dolgozni a légikikötőbe.
2006-ban már több, mint 70, zömében muzulmán vallású reptéri rakodó és takarító hozzáférését korlátozták, mert biztonsági kockázatként ítélték meg őket.
Egyelőre azonban nem bizonyított, hogy pokolgép vagy egyéb terrortámadás okozta-e az egyiptomi gép eltűnését és az sem, hogy az esetleges robbanószerkezetet Párizsban tették fel a gépre – a repülő ugyanis a katasztrófát megelőző napon Aszmarában, Eritrea fővárosában, Tuniszban és Kairóban is megfordult.
A labdarúgó Európa-bajnokságra készülő és a novemberi vérengzés óta még mindig szükségállapotot fenntartó francia hatóságok számára lesújtó lenne, ha kiderülne, hogy esetleg Párizsban hibáztak a biztonságiak – francia szakértők ennek lehetőségét kizárták, mivel szerintük náluk nagyon szigorúan figyelnek a biztonsági intézkedések betartására – például átvizsgálják az összes poggyászt, amit az utasok feladnak a reptéri regisztrációs pultoknál.