A Porsche féle megoldás lényege abban rejlik, hogy a motorban a főtengely egy ciklus alatt kétszer fordul körbe, csökkentve a dugattyúk által megtett utat és így javítva a hatékonyságot. A mostani fejlesztés a legnagyobb előrelépést jelenti 1883 óta, amikoris Samuel Griffin angol feltaláló kísérletezett hasonló motorokkal - írja a totalcar.hu.
A szabadalom rendkívül összetett, de a lényeg a munkaütemek megduplázásán van. A fejlesztés mögött a legfontosabb cél a hatékonyság növelése.
Egyelőre nincsenek konkrétumok az új motortípus fordulatszámtartományáról, a keletkező újfajta vibrációkról és a működés közbeni egyensúlyról sem.
A hat ütemű motorokkal már többen is kísérleteztek, volt ahol második dugattyút használtak szelepként, de voltak vízbefecskendezéssel és ezzel együtt gőzmunkaütemmel ellátott hat ütemű motorkoncepciók is, azonban ezek a megoldások nem terjedtek el.