eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Unsplash

Jelentős akadályt gördített el a Siemens a hatékony e-kamionok elől

A vállalat áttörést ért el sikeres tesztjével, töltési rendszere nem kevesebb, mint 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt - írja az Üzletem.hu.

Ezzel a teljesítménnyel az elektromos kamionokban elterjedten használt akkumulátorokat körülbelül fél óra alatt lehet 20 százalékról 80 százalékra tölteni.

A Siemens közleményében emlékeztet rá, hogy a nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású gázok kibocsátásának több mint 25 százalékáért. A klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik.

A cél, hogy a teherautók és a buszok szén-dioxid kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, valamint, hogy 2035-re minden új városi busz zéró kibocsátású legyen. Az elektromos haszonjárművek terjedéséhez viszont az infrastruktúra fejlesztése is elengedhetetlen Németországban.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×