eur:
395.43
usd:
368.36
bux:
71588.28
2024. július 2. kedd Ottó
Nyitókép: Bernhard Lang/Getty Images

Érdekes eredményt hozott a villanyautók téli tesztje

Kiderült, mennyivel csökkent a hatótáv a mínuszokban.

A What Car? munkatársai fogtak néhány elektromos autót és összehasonlították azok téli hatótávját az előző nyári szezonban mért értékekkel – írja a Hvg.hu.

A legnagyobb különbséget a 83,7 kWh-s akkumulátorral szerelt Porsche Taycan 4S esetében jegyezték fel, aminek hatótávolsága a kedvezőtlen külső hőmérséklet miatt 450-ről 358 kilométerre csökkent, ami mintegy 20 százalékos visszaesést jelent.

A 88 kWh-s Ford Mustang Mach-E télen csak 395 kilométert tudott megtenni egy töltéssel a nyáron regisztrált 483 kilométerrel szemben, ami 18 százalékos csökkenésről tesz tanúbizonyságot.

Az 58 kWh-s teleppel rendelkező Skoda Enyaq iV hatótávja közel 16 százalékkal mérséklődött, a cseh SUV 331 helyett csak 278 kilométerre volt képes egy töltéssel a téli hidegben.

A 42 kWh-s elektromos Fiat 500 hatótávolsága 224-ről 189 kilométerre csökkent a villanyautók számára nem éppen optimális körülmények mellett, ami körülbelül 15 százalékos csökkenést jelent.

A tesztek a sok esetben feláras hőszivattyú hasznosságára is rávilágítottak. Míg a hőszivattyús modellek hatótávja átlagosan 25,4 százalékkal maradt el a gyártók által megadott értékekhez képest, addig az e nélküli típusok esetében a csökkenés mértéke elérte a 33,6 százalékot.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.02. kedd, 18:00
Yann Caspar
a Matthias Corvinus Collegium Európai Tanulmányok Műhelyének kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×