eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 29. szombat Auguszta
Nyitókép: Pixabay

Taxirobotok elméleti bevezetésén dolgozik egy tudóscsoport

Általuk akár 87 százalékkal is csökkenhetne a gépkocsik által kibocsátott üvegházgázak mennyisége.

Elektromos önjáró taxiflotta használatával a hagyományos gépkocsikéhoz képest akár 87 százalékkal csökkenthető lenne az üvegházhatású gázok kibocsátása a városokban - vélik a Michigani Egyetem szakemberei által vezetett tanulmány készítői.

A Transportation Research Part D: Transport and Environment című folyóiratban bemutatott tanulmányukban az amerikai egyetem és a Ford Motor autógyártó cég kutató- és innovációs központjának kutatói kimutatták, hogy elektromos önjáró taxiflotta bevezetése 60 százalékkal csökkentené az üvegházhatású gázok kibocsátását a jelenleg magántulajdonban lévő, ember vezette gépkocsikkal szemben. A taxiflotta önjáró természetéből adódóan azonban akár 87 százalékos is lehet a csökkenés.

Önjáró gépkocsiflottával olyan előnyre teszünk szert az üvegházhatású gázok kibocsátását illetően, amely egy hagyományos taxiflottával nem létezik.

Az önjáró flotta olyan képességei, mint a gépkocsik egyenletesebb gyorsulása, a gépkocsik közötti kommunikáció és az infrastruktúra fokozzák ezt az előnyt

- idézte Gregory Keoleiant, a tanulmány egyik szerzőjét a Phys.org tudományos-ismeretterjesztő hírportál.

Ráadásul egy önjáró taxiflotta további fenntartható javulásokat is hozhat olyan közvetlen hatásain keresztül, mint a flotta nagysága, a parkolási és az akkumulátortöltő infrastruktúra.

"Ha nagyobb a gépkocsik kihasználtsága, többen utaznak általa, a flotta nagyságát csökkenteni lehet, csakúgy, mint a parkolási terheket és a flottát rendszeresen meg lehet újítani újabb hatékony technológiákat alkalmazva" - tette hozzá Jim Gawron, a tanulmány társszerzője.

A kutatók egy szimulált elektromos önjáró gépkocsiflotta használatát vizsgálták a texasi Austinban, amely kiszolgálná a jelenlegi utazási kereslet 10 százalékát 2020 és 2050 között.

Azzal számoltak, hogy a flottát használó utasoknak 10 percet kellene várakozniuk egy autóra.

Tanulmányuk számításaihoz kilenc különféle forgatókönyvet vetettek össze.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Jakabos Zsuzsanna: láttam, hogy mennek tönkre sokan abban, hogy mindenáron olimpiai bajnokok akarnak lenni

Jakabos Zsuzsanna: láttam, hogy mennek tönkre sokan abban, hogy mindenáron olimpiai bajnokok akarnak lenni

Nem hagyta abba az úszást, de már más dolgok után is érdeklődik az Európa-bajnok, aki sajnálja, hogy nem sikerült kijutnia a párizsi olimpiára, de egyben nagyon büszke magára, hogy komoly vívódások után megpróbálta. Jakabos Zsuzsanna arról is beszélt az InfoRádióban, hogy nem feltétlenül jó, ha egy gyerek azzal a céllal kezd el sportolni, hogy olimpiai bajnok akar lenni.

Száj- és körömfájásjárvány - Irgalmatlan szigor lép életbe az állatok terén

Például minden korlátozás alá eső terület esetében érvényes, hogy azokba fogékony állatokat tilos beszállítani, valamint az állatokat kivinni onnan.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×