Infostart.hu
eur:
355.16
usd:
308.36
bux:
133528.69
2026. június 11. csütörtök Barnabás

Az ételekhez való viszonyunkat is befolyásolják a gének

Felerészben öröklött tulajdonságok határozzák meg, hogy egy ember milyen ételeket részesít előnyben - állapították meg dán tudósok.

Korábban a szakemberek azt mondták: az vagy, amit megeszel. Később hallani lehetett azt is: az vagy, amit az anyád evett. A legutóbbi dániai kutatási eredmény szerint viszont pontosabb úgy fogalmazni: amilyen vagy, olyat eszel; a gének ugyanis kulcsszerepet játszanak az étrend alakításában.

A Koppenhágai Egyetem tudósai hatszáz ikerpárt vizsgáltak, megpróbálva elkülöníteni az öröklött tényezőket és a környezet befolyását. A szakemberek azt tapasztalták, hogy ezek hatása különbözőképpen érvényesül a férfiaknál és a nőknél.

Az egypetéjű női ikrek esetében elmondható, hogy ha az egyikük szereti a gyümölcslevet vagy a tojást, akkor valószínűleg ikertestvére is ugyanígy viszonyul ezekhez az élelmiszerekhez; ez azonban nem bizonyult igaznál a fiúk esetében.

A gyümölcsök, zöldségek, burgonya, hal, baromfi és az édességek szeretete elsősorban azoknál az ikerpároknál volt megfigyelhető, akiket együtt neveltek fel.

A kutatók azt a következtetést vonták le, hogy az ételekhez való viszonyulást majdnem felerészben a genetika, az öröklött tényezők határozzák meg, de a gyerekkori környezetnek is jelentős a befolyása.

Az eredményeket a szakemberek az amerikai táplálkozástudományi társaság folyóiratában jelentették meg.

Címlapról ajánljuk
Örülhetnek a napelemesek: meghosszabbította a lakossági pályázat határidejét a kormány

Örülhetnek a napelemesek: meghosszabbította a lakossági pályázat határidejét a kormány

Megkönnyebbülhetnek, akik már megkezdték a lakossági napelemes beruházásukat, de bajban voltak a június 15-i határidő miatt, mert szeptember 30-ig befejezhetik a beruházást, mert meghosszabbította a kormány a határidőt.
inforadio
ARÉNA
2026.06.11. csütörtök, 18:00
Dénes Ferenc sportközgazdász
Dénes Tamás az InfoRádió főmunkatársa, futballtörténész és -szakíró
Tisza-kormány: rengeteg bejelentés érkezett, a lakáshitelektől a kriptovalutákig szinte minden változik

Tisza-kormány: rengeteg bejelentés érkezett, a lakáshitelektől a kriptovalutákig szinte minden változik

A kormány csütörtökön tájékoztatót tart a szerdai kormányülésen hozott döntésekről. A kabinet egyebek mellett meghosszabbítja a babaváró hitelnél alkalmazott gyermekvállalási haladékot és a Diákhitel1 kamatstopját, elindítja a kórházi klímarendszerek felújítását célzó programot, valamint felülvizsgálja a mohácsi Duna-híd beruházását. Emellett szó esett az uniós források megszerzését célzó korrupcióellenes és igazságügyi intézkedésekről, valamint a jövő heti brüsszeli EU-csúcsról is, ahol Magyar Péter miniszterelnök a magyar érdekek képviseletét ígérte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×