Infostart.hu
eur:
382.24
usd:
328.1
bux:
108731.52
2025. december 8. hétfő Mária
A francia Kylian Mbappé (b) kihagyja a lövését a büntetőpárbajban, a világméretű koronavírus-járvány miatt 2021-re halasztott 2020-as labdarúgó Európa-bajnokság nyolcaddöntőjének Franciaország – Svájc mérkőzésén Bukarestben 2021. június 28-án.
Nyitókép: MTI/EPA/AFP/Daniel Mihailescu

Zidane, melegíts, beállsz!

A madridi Marca világos üzenetet fogalmazott meg a franciák kiesése után: Zidane, melegíts, beállsz! A tekintélyes sportnapilap arra számít, hogy Didier Deschamps szövetségi kapitány – noha 2022 végéig, másképpen a világbajnokság végéig szól a szerződése – belebukhat a kudarcba.

Mert bármilyen kevésen is múlott a svájciak elleni kiesés, ez kudarc annak a csapatnak a számára, amely a legnagyobb esélyesként érkezett a labdarúgó-Eb mezőnyébe. A futballtörténelem egyik legeredményesebb aktív szövetségi kapitányán azonban túlnőtt e tornán a csapata, s nem feltétlenül a jó értelemben.

A franciák ugyan jól rajtoltak, hiszen Münchenben 1-0-ra nyerni tudtak a németek ellen, de „csak” egy öngóllal tudtak három pontot szerezni. A következő három mérkőzésükön döntetlent játszottak. 2021-es mérlegük így kilenc mérkőzésből öt győzelem és négy döntetlen, ebben az esetben mit sem ér a veretlenség. 2013 óta először maradt nyeretlen három egymást követő mérkőzésén.

Bár megelőzték viták a francia kerethirdetést, a májusi döntések utólag helyesnek bizonyultak. Elsősorban Karim Benzema reaktiválása, a Real Madrid csatára a legutóbbi két meccsén négy gólt szerzett, s Paul Pogba mellett vitathatatlanul a csapat legjobbja volt a tornán. Óriási érdemei voltak a portugálok elleni döntetlenben és a svájciak elleni fordításban is – nem rajta múlt, hogy a védelem összeomlott.

Ha már Pogbánál tartunk: bizonyos szempontból a mai futball egyik legmisztikusabb játékosa. A 2018-as világbajnokság után újabb tornán igazolta világklasszisát, nem is érti az ember, miért nem tud a klubfutballban hosszabb időn keresztül ezen a szinten játszani. Szerepe meghatározó a válogatottban, nem ok nélkül becézik társai Főnöknek, Bossnak.

Ugyanakkor Deschamps nem tudta jól összerakni a védelmet, amely nulla, egy, kettő, majd három gólt kapott mérkőzésenként. Varane úgy nyilatkozott a svájciak elleni vereség után, hogy túl sok helyet hagytak az ellenfélnek a mérkőzéseiken, ezt meg kellett volna oldani. A más válogatottaknál beváló három belsővédős felállás náluk nem működött, különösen Lenglet-val az élen a belső védők sok hibája volt szembetűnő.

Az elemzések kitérnek arra is, hogy motivációs gondjai is voltak a franciáknak, Pavard, Giroud, Griezmann és Mbappé pedig mélyen tudása alatt szerepelt. Nem hozta szokásos formáját Kanté sem, s a cserék sem segítettek, példa erre Sissoko a svájciak elleni játéka.

Persze, mindebből semmi sem igaz, vagy semmiről sem beszélnek, ha 3-3-nél, a 93. percben, Kingsley Coman lövése után a labda nem a lécen csattan, hanem befér a felső sarokba.

Címlapról ajánljuk
„A rendezés nem jutalmazhatja az orosz agressziót” – két oldalról szorongatják Volodimir Zelenszkijt

„A rendezés nem jutalmazhatja az orosz agressziót” – két oldalról szorongatják Volodimir Zelenszkijt

Ukrajna fordulópont előtt állhat – közölte egy brit kormánytag Volodimir Zelenszkij hétfői, londoni útja előtt. Az ukrán elnök egyszerre tárgyal majd a brit, a francia és a német vezetőkkel, miközben Washington – őket megkerülve – a Kremllel való megegyezésre sürgeti.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Ford-vezér: ez nem átmenet, hanem az európai autóipar leépülése

Ford-vezér: ez nem átmenet, hanem az európai autóipar leépülése

A Ford vezére, Jim Farley a Financial Times hasábjain figyelmeztet arra, hogy Európa autóipara ismét feszült figyelemmel kíséri Brüsszel lépéseit. Az Európai Bizottság hamarosan új szabályokat jelenthet be az elektromos járművekre való átállásról és a szén-dioxid-kibocsátási célok módosításáról, miközben a jelenlegi előírások szerinte túl gyors váltást kényszerítenek ki. Farley rámutat: a valóság az, hogy az európai vásárlók – legyen szó magánszemélyekről vagy vállalkozásokról – egyelőre nem vásárolnak tömegesen elektromos autókat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×