Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
A második helyezett Oscar Piastri, a McLaren ausztrál versenyzője (b) és a harmadik helyezett George Russell, a Mercedes brit versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen 2025. augusztus 3-án.
Nyitókép: Balogh Zoltán

George Russellnek van egy magyarázata a Magyar Nagydíj egyik nagy rejtélyére

A 40. Forma–1-es Magyar Nagydíj feléig úgy tűnt, Charles Leclerc megelőzheti a domináns McLaren-versenyzőt, ám nemhogy a győzelem, még a dobogó sem jött össze számára. A futam után szinte minden pilóta a visszaesés okát találgatta, George Russell szerint a kizárást próbálta elkerülni a Ferrari.

A Magyar Nagydíj vasárnapi futamán Charles Leclerc, a Ferrari pilótája indulhatott pole-pozícióból, míg csapattársa, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton csak a 12. rajtkockát szerezte meg. Nem véletlen, hogy a legendás brit versenyző kritizálta a saját teljesítményét – úgy vélte, az olasz istálló jobban tenné, ha pilótát cserélne. Leclerc ekkor még elképesztően boldog volt – egészen a 40. körig, amikor is hatalmasat esett teljesítménye, a két mclarenes könnyedén jutott túl rajta, de még George Russell is megelőzte a hajrában. Érthető módon a ferraris már a rádión kiosztotta a csapatot a rossz stratégia miatt, a futam után pedig elkeseredetten nyilatkozott.

George Russell a verseny után felfedte a legnagyobb rejtélyt, mi okozta a Ferrari hatalmas visszaesését. A Mercedes harmadik helyen záró britje úgy véli: az olaszok túl alacsonyra ültették az autót, így gyorsabban kopott a padlólemez, erre pedig a verseny közben kellett megoldást találni, hogy elkerüljék a kizárást – írja az Index.

„Láttam, hogy mennyire lassú Leclerc, tudtam, hogy valami problémája van az autóval. Az egyetlen dolog, amire gondolni tudtam, hogy túl alacsonyra ültették az autót és emiatt növelniük kellett a guminyomást az utolsó etapra. Olyan motorbeállítást használtak, amitől lassabbak lettek az egyenes végén, éppen ott, ahol a leginkább kopik a padlólemez” – utalt arra a mercedeses, hogy ezzel tudták elkerülni a kizárást, ami idén már egyszer megtörtént az istálló mindkét pilótájával, méghozzá ugyanazon, a kínai futamon.

Leclerc a vegyes zónában úgy nyilatkozott, hogy futómű- és alvázprobléma okozta a hirtelen visszaesést.

Russell szót ejtett arról is, hogy büntetést mindenképpen érdemelt volna a pilóta, mert igen veszélyes és sportszerűtlen megmozdulásokkal próbálta megtartani harmadik pozícióját – végül ez így sem sikerült neki, és a negyedik pozícióval kellett beérnie.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×