Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
A drónnal készített felvételen az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj tókerülő vitorlásverseny mezőnye a rajt előtt Balatonfüred közelében 2024. július 18-án. A Kékszalagra, Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenyére, idén 510 hajó - köztük 8 külföldi - adta le nevezését 38 hajóosztályban és értékelési csoportban.
Nyitókép: MTI/Vasvári Tamás

A hétfői viharkárok ellenére rekordot hozhat csütörtökön a Kékszalag

Ha beválik az előrejelzés, akkor akár rekord vagy ahhoz közeli eredmény is születhet – mondta Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára. Az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj rajtjánál 30-40 hajó hiányzik majd, mert olyan károkat szenvedtek a hétfői viharban, hogy nem lehetett őket versenyképessé tenni.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, a hétfőn a Balatonra lecsapó vihar az év legnagyobb hazai vitorlásversenyére, a Kékszalagra készülő hajókat is megrongálta, ennek ellenére a tervek szerint a mezőny csütörtök reggel kilenc órakor nekivág a 155 kilométeres távnak. Holczhauser András, a vitorlás szövetség főtitkára az InfoRádióban azt mondta, végül mintegy ötszáz hajó lehet majd ott a 6,5 kilométeres rajtvonalon.

A viharos előzmények után ráadásul a vitorlázáshoz ideális észak-északnyugati szél várható az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj rajtjánál. „Ha beválik az előrejelzés, akkor akár rekord vagy ahhoz közeli eredmény is születhet, hiszen 15 csomó körüli szelet mondanak szinte az egész napra és a tó teljes felületére, úgyhogy nagyon izgalmas versenynek nézünk elébe” – jósolt a főtitkár.

Nem indulhat el azonban több esélyes egység sem, mert a hétfőn csaknem negyedórán át tomboló 130 kilométeres szél súlyos károkat okozott, és ezért az egytestű hajók közül a parton marad a Principessa, a Raffica, vagy a Lisa, mert olyan jelentős károkat szenvedett, hogy a verseny rajtjáig nem lehet kijavítani. A katamarános mezőnyben három hajó sérült meg, de több vitorláson is olyan meghibásodásokat okozott a szél, hogy emiatt várhatóan 30-40 egység a technikai problémák miatt nem tud rajthoz állni.

Holczhauser András arról viszont beszámolt, hogy a parton rekedő egységek tagjait más hajókon fogadják be, így például Király Zsolt, a Raffica kormányosa, és a fia, Király Dávid, aki a René Rafficát irányította volna, együtt fog vitorlázni a Sponsor Wanted hajóval. „A csapatokat összemixelik, ilyenkor a társak segítenek azoknak, akik elindulnának, de a hajó sérülése miatt nem tudnak. Nagyon bízom benne, hogy mindenki, aki szeretne, rajthoz fog állni a holnapi Kékszalag vitorlásversenyen” – mondta a főtitkár.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kemény Dénes: az összes magyar olimpiai bajnok 25 százaléka vízilabdázó

Kemény Dénes: az összes magyar olimpiai bajnok 25 százaléka vízilabdázó

A Szépművészeti Múzeumban tartott gálaesttel ünnepelte alapítása 130. évfordulóját a Magyar Olimpiai Bizottság. Az esemény előtt Kemény Dénes, a férfi vízilabda-válogatott korábbi kapitánya az InfoRádiónak elárulta, hogy melyik volt az a meghatározó mérkőzés, ami három olimpiai aranyig juttatta csapatait.

Minden bizonytalan Vlagyimir Putyin körül, csak találgatnak a hírszerzők

Belső hírszerzési források és kormányzati tisztségviselők között nincs egyetértés Oroszország távlati katonai céljait illetően. Míg egyes jelentések szerint Vlagyimir Putyin továbbra is igényt tart egész Ukrajnára, addig a hírszerzési igazgató szerint Moszkva elkerülné a közvetlen konfliktust Európával.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×