Infostart.hu
eur:
389
usd:
331.28
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Nyitókép: Facebook/Lisa501

Példaértékű összefogás: így áll az adománygyűjtés a viharban megsérült balatoni vitorlások felújításáért

Csütörtökig több mint hatmillió forint érkezett abba az alapba, amelyet a múlt heti nagy viharban súlyosan megsérült legendás balatoni hajók, köztük a fiatalok által felújított René Raffica újjáépítésének támogatására hoztak létre. Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára az InfoRádióban elmondta: szeretnék, hogy az érintett hajók minél hamarabb újra a vízen lehessenek, és versenybe állhassanak.

Támogatási alapot hoztak létre azzal a céllal, hogy a Kékszalag rajtja előtt három nappal, a július 7-i viharban súlyosan megsérült legendás balatoni hajókat újjáépíthessék. A zivatargóc a múlt hét elején 130 kilométer/órás széllökésekkel érkezett meg a Balatonfüred környéki régióba, és több hajó megsérült a kikötőkben, a károkat több tízmillió forintra becsülik.

A Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára az InfoRádióban elmondta: az alap révén olyan legendás hajók újjáépítését szeretnék anyagilag támogatni, amelyek korábban Kékszalagot nyertek vagy nagy sikereket értek el Európa különböző tókerülő vitorlásversenyein, Németországtól kezdve Svájcon át egészen Olaszországig. Külön megemlítette a Principessa és a Raffica nevű liberát, valamint a Lisa nevű egytestű hajót, amellyel Litkey Farkas hatszor lett első a Kékszalagon.

Az alapba befolyó összeg 40 százalékát a René Raffica csapata kapja, a fennmaradó rész pedig egyenlő arányban oszlik meg a többi sérült libera helyreállítási költségei között. Holczhauser András kiemelte: a René Raffica fiatal, tizenéves sportolókból álló csapat, amely két éve vitorlázik a Balatonon azzal a hajóval, ami a múlt heti nagy viharban megsérült. Szívügyüknek tekintik, mi lesz a hajó sorsa, hiszen anno a saját kezükkel hozták versenyzésre alkalmas állapotba. Az óriási szél az oldalára döntötte a René Raffica csapatának vitorlását, amely több helyen megsérült és eltört az árbóca is. „Többek között ezeknek a vitorlázóknak is köszönhető, hogy a Kékszalag mára ennyire ismertté és népszerűvé vált. Ezekkel a vitorlásokkal nagyon nehéz versenyezni, nagyon ügyesen kell bennük hajózni, és nem mellékesen rendkívül látványos, amikor a 12-16 fős legénység egyszerre dolgozik azon, hogy a hajó haladjon előre” – magyarázta a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára.

Az elmúlt napokban már számos cég és magánszemély is felajánlott adományt, szépen gyűlik a pénz. Az idei Kékszalagon második helyen végző RSM Hungary Sail Racing csapata kezdeményezte, hogy jöjjön létre egy támogatási alap a sérült hajók helyreállítására, amihez azonnal csatlakozott az új rekorddal győzelmet elérő Fifty-Fifty, a Magyar Vitorlás Szövetség, valamint a Kékszalagot támogató cégek is. Holczhauser András elmondta: a magyar szövetség mint közhasznú szervezet fogja eljuttatni az összegyűlt összeget az érintett csapatoknak.

Csütörtökig több mint hatmillió forint érkezett a támogatási alapba, és július 31-ig várják a további felajánlásokat.

„Szeretnénk, hogy ezek a gyönyörű hajók minél hamarabb ismét a vízen lehessenek, és versenybe állhassanak” – jegyezte meg a főtitkár.

Még jelenleg is zajlanak a felmérések azzal kapcsolatban, milyen értékben okozott kárt a vihar az érintett vitorlásokban, Holczhauser András szerint akár több tízmillió forintba is kerülhetnek a felújítások. Aki felajánlást szeretne tenni, a Magyar Vitorlás Szövetség elkülönített számlájára küldheti el az összeget. Miután az MVSZ kiemelten közhasznú szervezet, így a támogatások az adóalapból leírhatók. Az MVSZ René Raffica Alap számlaszáma a következő: 11748069-25519206, a támogatási igazolás igénylését pedig az office@hunsail.hu e-mail címen kell kérni.

A 17 éves Király Dávid vezette, 13 fiatalból álló csapat két éve jelképes, egy eurós összegért vásárolta meg a használaton kívüli René Rafficát, amelyet családtagok és barátok segítségével, saját kezűleg újítottak fel. A csapat a második Kékszalagjára készült, amikor a viharban a hajó árbóca több darabra tört, eltört a tőkesúlya és a hajótest is megsérült. Az alapból a viharkárokhoz közvetlenül kapcsolódó alkatrészek, anyagok beszerzése és munkadíjak finanszírozhatók.

„Az, hogy a legnagyobb csapatok, a Kékszalag támogatói és még sokan mások összeálltak, hogy nekünk segítsenek, szinte felfoghatatlan. Most egy olyan fogaskerék került a gépezetbe, ami nélkül el se indult volna az egész, hisz nem elég csak az idő és az akarat. Így lehetőségünk nyílik arra, hogy beszerezzük a szükséges anyagokat, igénybe vegyük a legfontosabb szakemberek segítségét és elindulhat a hajó felújítása. Reméljük, hogy mihamarabb újra ott lehetünk a rajtvonalon” – mondta Király Dávid, a René Raffica kormányosa a Kékszalag hivatalos honlapjának.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×