Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Lewis Hamilton, a Ferrari brit versenyzője (k) és monacói csapattársa, Charles Leclerc (b, háttal) Frédéric Vasseur csapatfőnökkel (j) a Forma-1 autós gyorsasági világbajnokság 75. évadjának alkalmából F1 75 címmel rendezett szezonnyitó eseményen a londoni O2 Arénában 2025. február 18-án. A rendezvényen bemutatták a versenysorozatban részt vevő tíz csapat 2025-re szánt autófestéseit.
Nyitókép: MTI/AP/Kin Cheung

Az idősebbek a fejüket ingatják, a TikTok-generáció tapsol – ilyen volt a londoni F1-es show

A Forma–1-es vb-sorozat 75. idénye alkalmából F1 75 címmel rendezett szezonnyitó eseményen bemutatták a részt vevő tíz csapat 2025-re szánt autófestéseit. Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője azt mondta az InfoRádióban, hogy európai szemmel nézve kissé furcsán hatott a show-műsor, Amerikában viszont a visszajelzések alapján nagyon pozitív volt a fogadtatás.

Újszerű, nagyszabású show-műsorral nyitották meg kedden este a 2025-ös Forma–1-es szezont Londonban, ahol a tíz csapat bemutatta idei autófestését. A világbajnoki sorozat kereskedelmi jogait 2017 óta birtokló Liberty Media már régóta tervezgette, hogy közös bemutatót rendezzen az összes istálló részvételével, és ez most meg is valósult a Forma–1 alapításának 75. évfordulója alkalmából. Az est házigazdája a londoni születésű színész és komikus, Jack Whitehall volt, továbbá a majdnem kétórás eseményen színpadra lépett még az amerikai countryénekes és dalszerző, Kane Brown, a Take That, valamint az F1 hivatalos zenéjét komponáló Brian Tyler is.

A Motorsport Online főszerkesztője azt mondta az InfoRádióban, hogy igazi, hamisítatlan amerikai show-t láthatott a közönség az O2 Arénában, ami európai, illetve magyar szemmel nézve kissé furcsán is hatott. Mint fogalmazott, a Super Bowl körítéseként megszokott halftime show-t kaptunk, ami „borzasztóan színes és hangos volt”, a házigazda pedig oldva a hangulatot nekiállt kekeckedni a színpadra vonuló pilótákkal. Vámosi Péter szerint

a Liberty Media jól láthatóan egy új célközönséget próbál megszólítani, elsősorban a fiatalok, a TikTok-generáció igényeit igyekszik kielégíteni.

A szakíró szerint most egy ideig vita tárgya lesz, hogy sikerült-e a legfőbb célt elérni ezzel a rendezvénnyel. Az eddigi kommentek alapján a középkorú és idősebb európai korosztály nem igazán tudott azonosulni ezzel az iránnyal, Amerikában viszont nagyon pozitív volt a fogadtatás.

Az este kapcsán leginkább arra voltak kíváncsiak a rajongók, hogy milyen színösszeállításban pompáznak idén az autók, illetve természetesen a versenyzők ruházata és sisakja is a középpontba került, igaz, egyesek nagyon titokzatosak voltak, és csak keveset mutattak meg. Vámosi Péter szerint nagyon meglepő dolog vagy hatalmas újítás nem történt az autófestések bemutatása során. Egyedül azt emelte ki, hogy a Ferrarin idén az egyik szponzor logója miatt a megszokotthoz képest egy picit markánsabb lesz a fehér szín, amire legutóbb a kilencvenes évek elején volt példa. Ez azért váratlan, mert az utóbbi időben inkább arról lehetett hallani, hogy a fekete szín irányába mennek el a maranellóiak spórolási okokból.

A Motorsport Online főszerkesztője hozzátette: a legtöbb autó esetében nem történt nagy változás a 2024-es szezonhoz képest, csak kisebb átmatricázás, illetve „amennyire lehet, a csapatok szeretik az utolsó pillanatig rejtegetni a betontorpedóikat”. Ami még általánosságban véve újdonságként hatott, hogy több vagy nagyobb felületen látható egy-egy színkombináció vagy szponzorlogó.

Vámosi Péter szerint az ilyen bemutatók elsősorban a külsőségekről és különböző marketingcélokról szólnak, komoly szakmai következtetéseket nem lehet levonni az idei szezonra vonatkozóan. „A szervezők megpróbáltak felnőni a Forma–1 75 éves történelmének nívójához, és e köré csináltak egy nagy show-műsort” – összegzett a szakíró.

(A nyitóképen: Lewis Hamilton, a Ferrari brit versenyzője és monacói csapattársa, Charles Leclerc Frédéric Vasseur csapatfőnök társaságában a 75. Forma–1-es idény szezonnyitó eseményén a londoni O2 Arénában, 2025. február 18-án.)

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×