eur:
414.76
usd:
398.98
bux:
79466.61
2024. december 23. hétfő Viktória
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 26: Second placed qualifier Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing talks with Third placed qualifier Lando Norris of Great Britain and McLaren in parc ferme during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 26, 2024 in Mexico City, Mexico. (Photo by Bryn Lennon - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Nyitókép: Bryn Lennon - Formula 1 via Getty Images

Vámosi Péter az F1-es szezon hajrájáról: még négyen nyerhetnek, de ez Verstappen és Norris között dől majd el

Négy versennyel – és további két sprintfutammal – a szezon zárása előtt megjósolhatatlan, hogy Max Verstappen vagy Lando Norris lesz-e a világbajnok – mondta az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője. A szakíró szerint még akár a Ferrari is reménykedhet a konstruktőri vb-címben, de nagyon meglepő számára, hogy az olasz istálló nem jelöli ki Charles Leclerc-t kedvezményezett pilótának Carlos Sainzcal szemben.

A Ferrari spanyol pilótája, Carlos Sainz nyerte a Forma–1-es Mexikóvárosi Nagydíjat. A 30 éves versenyző idei második, pályafutása negyedik futamgyőzelmét szerezte meg. A Ferrari 1970 és 1990 után harmadszor nyert versenyt Mexikóban, 34 évvel ezelőtt a négyszeres világbajnok francia Alain Prost győzött ezen a helyszínen. A második helyen Lando Norris, míg harmadikként Charles Leclerc ért célba. A vb-címvédő Max Verstappen kétszer is 10 másodperces időbüntetést kapott, és csak hatodikként zárta a mexikói futamot.

A Motorsport Online főszerkesztője azt mondta az InfoRádióban, hogy Carlos Sainz különösebb teher nélkül, „teljesen gátlástalanul” versenyzett Mexikóban, és a szezon hátralévő részében is így tehet, hiszen már korábban biztossá vált, hogy távozik a Ferraritól, és a 2025-ös idénytől a Williams volánja mögött ül majd. Ezt a váltást a kényszer szülte, hiszen jövőre érkezik a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton az olasz istállóhoz, Carlos Sainz pedig rendkívül felszabadultan rója a köröket, amióta rendeződött a helyzete. Vámosi Péter úgy látja,

egyáltalán nem érdekli a spanyol pilótát, hogy „előtte kik és miért csatáznak”, hanem „a saját kis harcait vívja meg” versenyről versenyre.

A szakértőt némileg meglepte, hogy Carlos Sainzot ennyire hagyják érvényesülni a csapaton belül, mivel az összetettben már nem lehetnek vérmesebb reményei. Ezzel arra utalt, hogy Charles Leclerc-nek matematikailag még lenne esélye a világbajnoki címre, még sincs csapatutasítás a Ferrarinál arra, hogy a monacói versenyző legyen a kedvezményezett a versenyhétvégéken.

Vámosi Péter szerint bár még akár négy versenyző is megnyerheti a világbajnoki címet, az utolsó négy futamon Max Verstappen és Lando Norris között dől el, melyiküket koronázzák meg az idény végén. Emlékeztetett, hogy még két sprintfutamot is rendeznek idén – Brazíliában és Katarban –, így még további pontokat is lehet majd szerezni a hagyományos versenyeken kívül. A szakíró úgy fogalmazott, lehetetlen megmondani, hogy ki ünnepelhet a végén, nüanszokon múlhat a bajnoki cím sorsa.

Négy futammal a szezon zárása előtt Lando Norris hátránya 47 pont az összetettben élen álló Max Verstappennel szemben, akinek Mexikóvárosban is volt egy nagy csörtéje legnagyobb riválisával, majd jött a két büntetés a hollandnak. Vámosi Péter szerint

„meglehetősen furcsán inflálódik egyik hétről a másikra a hasonló versenybalesetekért kiadott büntetések tétele”,

ugyanis felidézte, hogy egy héttel korábban, Austinban csak öt másodperces büntetést kapott Lando Norris, míg a címvédő Mexikóban duplaannyit, ráadásul kétszer is.

A Motorsport Online főszerkesztője közölte: nagyon ritka a Forma–1-ben a 20 másodperces időbüntetések osztogatása, az élmenőket pedig főleg nem szokták ennyire elmeszelni a versenybírák. Hozzátette: a háromszoros világbajnok „nagyságát mutatja”, hogy nem adta fel, és gyakorlatilag mindent kihozott ebből a vert helyzetből, most ez egy hatodik helyre volt elegendő. Mint mondta, a mexikói futam egyes periódusaiban úgy tűnt, pontot sem tud majd szerezni Verstappen, ami a vb-pontverseny alakulása szempontjából egyáltalán nem lett volna mellékes. Vámosi Péter szerint Max Verstappen ismét megmutatta, miért ő a vb-címvédő, miközben a csapattársa, Sergio Pérez „csak esett-kelt” a hazai közönség előtt. Úgy látja, ismét bebizonyosodott, hogy a Red Bullon belül milyenek is az erőviszonyok.

Még a Ferrari is odapörkölhet

A Red Bull számára újabb kellemetlenség, hogy a konstruktőrök pontversenyében megelőzte a Ferrari, amelynek az élen álló McLarennel szemben is csak 29 pont a hátránya. Vámosi Péter óriási csatára számít a véghajrában, és a maranellóiak teljes joggal bizakodhatnak, mert nagyon jönnek felfelé. Kiemelte, hogy

gazdasági szempontból sem lenne rossz üzlet, ha a szezon végén a Ferrari mondhatná magát a csapatvilágbajnoknak.

A Ferrarinak tulajdonképpen a konstruktőri pontverseny az a terep, ahol még valami nagyot alkothat idén, és ezt az olasz istálló is megerősítette a közelmúltban adott nyilatkozatokban. A szakíró szerint jól látszik, nem igazán izgatja őket, hogy ezzel akár Max Verstappen legfőbb kihívóját, Lando Norrist is hátráltathatják, de ebben nincs is semmi meglepő, hiszen minden csapat a saját céljaiért küzd. „Inkább az a meglepő, hogy Charles Leclerc gyakorlatilag esélyt sem kap arra, hogy javítani tudjon a pozícióján az egyéni összetettben” – jegyezte meg Vámosi Péter.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

A magdeburgi tragédiáról, annak társadalmi hatásáról, egy AfD-szimpatizáns szaúdi orvos megítéléséről, valamint a német belpolitikai helyzetről is beszélt Prőhle Gergely volt berlini nagykövet, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukács Intézet programigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában. Bemutatott egy olyan megközelítést, ami megelőzhetővé tenné az ilyen tragédiákat, és valamiféle társadalmi békesség felé is elvezethetne.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
A zöld ipar kérdése még fontosabbá vált

A zöld ipar kérdése még fontosabbá vált

Az Európai Unió öt évvel ezelőtt, amikor elindította az Európai Zöld Megállapodást (European Green Deal), a klímaváltozás elleni küzdelem globális élharcosaként pozícionálta magát. A fenntartható gazdaság kiépítése azonban mostanra még fontosabbá vált, mivel a globális felmelegedés következményei és költségei egyre súlyosabbak. Ráadásul az Ukrajna elleni orosz inváziót követő földgázválság is rámutatott arra, hogy fel kell gyorsítani a dekarbonizációt az EU energiaellátásának biztosítása, az energiaköltségek csökkentése és a társadalmi kohézió előmozdítása érdekében. Az egykor klímavédelmi programként indult politika ma már az EU egzisztenciális kihívásainak kezelésében segíthet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×