Bár George Russell ért célba elsőként a Forma–1-es Belga Nagydíjon, autója túl alacsony tömege miatt utólag kizárták a Mercedes brit pilótáját, így a győzelem Lewis Hamiltoné lett, aki mögött másodikként Oscar Piastri, míg harmadikként Charles Leclerc zárta a nyári szünet előtti utolsó futamot.
A Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban elmondta: a szabály az szabály, mindenkinek be kell tartania, nincs kibúvó. Hozzátette: köztudott, hogy a spai aszfaltcsík a leghosszabb pálya az idei versenynaptárban, még levezető kört sem tettek meg a pilóták. „Pedig ha George Russell futott volna még egy kört, akkor lehet, hogy össze tudott volna szedni akár másfél kilónyi gumitörmeléket is. Ennyin múlott a futamgyőzelme” – jegyezte meg félig tréfásan Vámosi Péter.
Úgy véli, ha a Mercedes taktikusabb lett volna, és arra utasítja a versenyzőit, hogy ne harcoljanak egymással, hanem
csak arra koncentráljanak, hogy tartsák fel Oscar Piastrit mindenáron, akkor meg lehetett volna a kettős Mercedes-siker.
Ezzel szemben a szakíró szerint az történt, hogy belehajszolták George Russellt egy kockázatos küzdelembe, „az életéért hajtott”, aminek az lett a végeredménye, hogy „beesett a határ alá a mérlegelésen”. Mint fogalmazott, a Mercedes csapata megpróbálta „kicentizni” a versenyt, de eltaktikázták magukat, miközben az egész futam arról szólt leginkább, hogy „ki mennyire mer bátor stratégiát választani”. Ezzel együtt George Russell majdnem sikerrel járt, ráadásul azt is bevállalta a Mercedes, hogy csak egyszer mentek ki a pilótái a boxba a verseny alatt, a mérlegelésen azonban szertefoszlottak George Russell álmai.
A Belga Nagydíj után az a furcsa helyzet állt elő, hogy a négy élcsapatból mindegyiknek van oka örömre és bánatra egyaránt. A Mercedesnél Lewis Hamilton megörökölt egy győzelmet, míg csapattársa, George Russell bukott egyet egy nagy blamázs miatt. A McLaren Oscar Piastri szereplésének köszönhetően szerzett egy második helyet, jön fel a konstruktőrök összetett pontversenyében, ugyanakkor ezúttal elmaradt az áttörés, nem tudták győzelemre váltani a feltételezett fölényüket. A Ferrari egyik pilótája, Charles Leclerc a kizárás miatt végül dobogós helyezést ért el, Carlos Sainz viszont nagyon messze volt most ettől.
A Red Bullnál pedig Max Verstappen negyedik helyével tovább növelte előnyét az összetettben, de úgy tűnt, hogy az időmérőn a jobb szereplés (első lett, de tízhelyes rajtbüntetést kapott) a verseny rovására ment a rossz beállítások miatt. Vámosi Péter elmondta: a Mercedes egyértelműen magára talált a Kanadai Nagydíj óta,
versenyzőik szorgosan gyűjtik a pontokat, de félő, hogy késői lesz az ébredés,
ugyanis Toto Wolff csapata – jelentős hátrányban – csak a negyedik helyen áll a konstruktőrök pontversenyében, Lewis Hamilton fejében pedig már ott motoszkálhat, hogy jövőre a Ferrari színeiben versenyez majd.
Ezzel együtt a szakíró szerint a Mercedes világbajnoki csapathoz méltón szerepel, versenyzőik „fejben nagyon ott vannak” szemben a Ferrari pilótáival és stábjával. A maranellóiak ugyanis csapatként időnként szétesnek, néha tudnak egy nagyot villantani, majd újra beleszaladnak egy nagy pofonba. Vámosi Péter hozzátette: egyre inkább úgy tűnik, hogy
a Ferrari már nem számol komolyan Carlos Sainz-cal, akinek a mostani az utolsó szezonja az olasz istállónál,
és az idény második felében sem tőle várják a nagy felemelkedést, pedig a csapatversenyben lehetne még esélyük a felzárkózásra.
Max Verstappen hasonló utat jár be, mint Jenson Button 2009-ben
A Motorsport Online főszerkesztője szerint a McLarennek jelenleg egyetlen gyenge pontja van, sokszor nincs megfelelő stratégiájuk. Úgy véli, akár Lando Norris, akár Oscar Piastri esetében néha nagyobb kockázatvállalásra lenne szükség, mint ahogy az egy boxkiállással ezt megpróbálta George Russell Belgiumban. „A konstrukciójuk nagyon jó, a versenyzőik viszont kicsit biztonsági játékosok, így hiába csökkentik futamról futamra a hátrányukat a Red Bull-lal szemben a konstruktőrök vb-pontversenyében, így sem szereznek annyi pontot, mint amennyi valójában bennük lehetne” – fejtegette a szakíró.
Érdekes helyzetben van a címvédő is. Vámosi Péter szerint Max Verstappen idei szezonja hasonló Jenson Button 2009-es évéhez, amikor „pokolian bekezdett”, és a megszerzett nagy előny elegendőnek bizonyult a szezon végéig. A szakértő elmondta: a Red Bull „óvatosan kezdi elengedni ezt az évet”, és világosan látszik, hogy
a távozófélben lévő Adrian Newey „nem nagyon néz már rá” az autókra, ami fokozza a problémákat.
„Nagy a fejetlenség most a felső vezetésben, Sergio Pérez teljesítményére pedig egyszerűen nincs mentség. Egy vb-címvédő csapathoz teljesen méltatlan, hogy az egyik pilótájuk a hetedik helyen áll az összetettben, a másik pedig a bajnoki címért harcol” – jegyezte meg Vámosi Péter.