eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Sergio Pérez, a Red Bull mexikói versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj időmérő edzésén a mogyoródi Hungaroringen 2024. július 20-án.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Napokon belül elküldheti a Red Bull Sergio Pérezt – a szakíró elmondja, ki jöhet a helyére

Már egyes konkurens istállók is elismerik, hogy új helyzet állt elő a Forma–1-ben, és a Red Bull helyett a McLaren lett az a csapat, amelyhez a többieknek mérniük kell magukat – mondta az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője. Vámosi Péter arról is beszélt, hogy azt rebesgetik, Max Verstappen túl sok időt fordít szimulátorozásra, ami a versenyzésére is kihat.

A vasárnapi Magyar Nagydíj és a kettős McLaren-siker után a hétvégén Belgiumban folytatódik a Forma–1 2024-es szezonja, majd csaknem egy hónapos szünet következik. Az előző három futam a McLaren és a Mercedes előretörését hozta, miközben a háromszoros világbajnok Max Verstappen kétszer a dobogóra sem állhatott fel. Az összetettben azonban még mindig a holland pilóta áll az élen, az előnye 76 pont a második helyezett Lando Norrisszal szemben.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nemrég azt nyilatkozta, hogy új helyzet állt elő a Forma–1-ben, és a Red Bull helyett már a McLaren az a csapat, amelyhez a többieknek mérniük kell magukat. Vámosi Péter az InfoRádióban elmondta: nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor a konkurencia jelenti ki egy csapatról, hogy nincs nála jobb a mezőnyben, és jelenleg úgy tűnik,

a McLaren jóval a többiek előtt jár a fejlesztéseket, illetve az autók és a versenyzők teljesítményét illetően.

A Motorsport Online főszerkesztője kiemelte: a spai aszfaltcsík teljesen más karakterisztikájú pálya a Hungaroringhez képest, de Belgiumban is a McLaren a legesélyesebb a győzelemre. Főleg úgy, hogy a vb-címvédő Max Verstappen valószínűleg hátrányból indul majd, ugyanis rajtbüntetést kaphat. A holland pilóta autójában még a júniusi Kanadai Nagydíjon hibásodott meg az újonnan beépített MGU-K (a belső égésű motor főtengelyéhez kapcsolódó generátor), és a szezon során már négy belső égésű motort (ICE), turbófeltöltőt, MGU-H és MGU-K egységet, valamint két vezérlőelektronikát és energiatárolót használt el. A racingnews365.com értesülése szerint Max Verstappen új ICE-t kap a következő versenyhétvégére, aminek következtében

a Belga Nagydíjon csak tíz hellyel hátrábbról rajtolhat el, mint ahová kvalifikálni fog.

Vámosi Péter hozzátette: nem először fordul elő, hogy egy-egy csapat a Belga Nagydíj idejére időzíti a motorcserét, ha azt már nem lehet elkerülni. A Hungaroringgel ellentétben ugyanis Spa-Francorchamps-ban sokkal több lehetőség van az előzésre, és így hiába fog nagyon hátulról rajtolni Max Verstappen, a szakíró várakozása szerint ha nagy tempót tud diktálni, elé kerülhet több pilótának is, és akár a dobogós helyezés is összejöhet neki.

Hajnali szimulátorozás és bűnbakkeresés

A címvédő nem volt túl jókedvében a Magyar Nagydíj után, ahol csak az ötödik helyen végzett. Elismerte, hogy az utóbbi időben nem teljesített jól a Red Bull, de nem kért bocsánatot a csapatától azért, mert többször is élesen fogalmazott a rádión a legutóbbi futamon. Sőt felszólította a stábot, hogy dolgozzanak jobban. A kritikusait pedig egyszerűen elküldte melegebb éghajlatra. Max Verstappennek belga felmenői is vannak, így hétvégén tulajdonképpen hazai közönség előtt versenyez majd – talán valamivel nyugodtabb hangulatban. Vámosi Péter megemlítette, hogy a sajtóban az elmúlt napokban elterjedt az a hír, hogy azért teljesített alul a Hungaroringen, mert

még vasárnap hajnalban is szimulátorozott.

A Red Bull védelmébe vette Max Verstappent, és közölte: ez nem okozott semmilyen problémát, nem volt fáradt a pilóta, aki állítólag így is hét órát aludt a verseny előtti éjszaka. Ugyanakkor ez nem először fordult elő vele a szezon során, korábban az imolai versenyhétvégén is szimulátorozott a versenyzés mellett. Igaz, azt a futamot végül megnyerte a holland pilóta.

Vámosi Péter szerint inkább a rádión való kommunikáció az, ami jól bizonyítja, hogy jelenleg nincs meg a kellő összhang Max Verstappen és a csapata között. „A hírek szerint ő is belátta, ha ismét világbajnok akar lenni, akkor fejben is ott kell lennie a versenyeken. Márpedig többször is elszakadt nála a cérna az utóbbi időben” – jegyezte meg a szakíró.

Ezzel együtt Max Verstappen állítólag azt is megígérte, hogy nem végez egyéb tevékenységeket a versenyhétvégéken, hanem mindig csak az adott futamra koncentrál.

Kezdhet búcsúzkodni Sergio Pérez?

Vámosi Péter a vb-pontversenyben csak a hetedik helyen álló Sergio Pérez kilátásaira is kitért. Arra számít, hogy a mexikói pilóta Belgiumban versenyez utoljára a Red Bull színeiben, a nyári szünetben pedig másik versenyzőt kereshetnek a helyére annak ellenére, hogy júniusban 2026-ig szerződést hosszabbítottak vele.

A legutóbbi hét F1-es futamon Sergio Pérez 21 pontot szerzett, míg Max Verstappen 129-et, ami több mint amennyit Pérez az egész szezonban gyűjtött (124). A Motorsport Online főszerkesztője elmondta: rejtély, hogy ki érkezhet a helyére, talán az új-zélandi Liam Lawson lehet az egyik nagy esélyes, aki jelenleg a Red Bull tartalékpilótája, és 2023-ban öt F1-es versenyen indult az AlphaTauri színeiben.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 22. 11:41
×
×
×
×