eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina
A második helyezett brit Lando Norris, a McLaren, a győztes holland Max Verstappen, a Red Bull és a harmadik helyezett brit Lewis Hamilton, a Mercedes versenyzője (b-j) a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Spanyol Nagydíjának eredményhirdetésén a montmelói pályán 2024. június 23-án.
Nyitókép: MTI/AP/Joan Monfort

Eltűnt a Red Bull-dominancia – Max Verstappen megkongatta a vészharangot

Sergio Pérez gyengébb szereplése miatt az utóbbi futamokon stabilabb volt a McLaren a Red Bullnál, így a brit csapat a konstruktőri vb-pontversenyben megtörheti az energiaitalosok hegemóniáját – mondta az InfoRádióban Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője.

Bár Max Verstappen nyerte a múlt hétvégi Forma–1-es Spanyol Nagydíjat, csak alig több mint két másodperccel előzte meg a másodikként célba érő Lando Norrist. A címvédő a futamot követően azt mondta, számított rá, hogy nehéz dolga lesz a Red Bullnak Barcelonában, mert a McLaren nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott az elmúlt időszakban. A holland pilóta elismerte: eltűnt a Red Bull dominanciája, ezért muszáj javítaniuk, ha az élen akarnak maradni.

Vámosi Péter Max Verstappen önkritikus nyilatkozatával kapcsolatban azt mondta az InfoRádióban, hogy egyértelműen megkongatta a vészharangot, ami komoly üzenet a csapat felé. Úgy véli, a holland jelezni akarta, hogy nem lehet tovább halogatni a szükséges fejlesztéseket, mert

ellenkező esetben nem lesz elég az eddig megszerzett előny a szezon második felére az egyéni, illetve a konstruktőri vb-pontversenyben.

A Motorsport Online főszerkesztője hozzátette: nem könnyíti meg a háromszoros világbajnok helyzetét, hogy mexikói csapattársa, Sergio Pérez idén nem bizonyul olyan „jó hátvédnek”, mint a korábbi szezonokban, bár a szakíró úgy látja, Verstapennek most nem is ez a legnagyobb gondja. Meglátása szerint sokkal inkább az aggasztja, hogy elfogyott a csapata lendülete, és elképzelhető, hogy azt érzi a holland pilóta, hogy „elérték a fejlesztési ütemük csúcsát”.

Vámosi Péter emlékeztetett, hogy Adrian Newey sztármérnök 2025-ben távozik a Red Bulltól, aminek ugyancsak lehet hatása az istállón belüli viszonyokra, kapcsolatokra, de még akár a munkavégzésre is. Mint fogalmazott, mintha „kezdene repedezni az eddig bevehetetlennek hitt bástya”, aminek a McLaren lehet az egyik haszonélvezője.

A szakértő elmondta: a brit csapat jó irányba tart, a fejlesztések beváltak, és egyértelműen látszik, hogy most már minden versenyhelyszínen komolyan kell számolni Lando Norrisszal és Oscar Piastrival.

„Egyszer-egyszer már bebizonyították, hogy erőből le tudják győzni a Red Bullt, de azért azt még nem lehet százszázalékos bizonyossággal kijelenteni, hogy új kihívót kapott a címvédő istálló”

– jegyezte meg Vámosi Péter.

Hozzátette: Sergio Pérez „szenvedése” miatt most a McLaren pilótapárosa tűnik stabilabbnak és erősebbnek, így a konstruktőri pontversenyben lehet sanszuk a Red Bull hegemóniájának megtörésére. A Ferrarinak erre most jóval kisebb az esélye, bár néha a maranellóiak is mutatnak életjeleket, vannak olyan pályák is, ahol „teljesen elanyátlanodnak”. Ezt bizonyítja, hogy a legutóbbi két versenyhétvégén a Mercedes jobban szerepelt és több pontot szerzett, mint a Ferrari.

A Motorsport Online főszerkesztője ezzel együtt úgy gondolja, Lewis Hamiltonék túl későn ébredtek, akkora a hátrányuk a többi versenyzővel szemben, amit nagyon nehéz lenne ledolgozni, illetve sorozatban kellene hibázniuk a közvetlen riválisoknak. A szakíró szerint ugyanakkor a Mercedes a következő futamokon akár „beékelődhet” a McLaren és a Ferrari közé, ami még jól is jöhet a Red Bullnak, hiszen így mögötte egymással csatáznának a többiek. „A körbeverések, a dobogóért való küzdelmek kedvezhetnek, persze, nagy kérdés, hogy tud-e majd élni ezekkel a lehetőségekkel Max Verstappen” – fejtegette Vámosi Péter.

A Max-faktor

Hétvégén Ausztriába látogat a Forma–1 mezőnye – szombaton sprintfutam is lesz –, és Lando Norris kijelentette, hogy az egyik kedvenc pályáján nagyon szeretne bizonyítani. Bár ehhez már hozzászokott, Max Verstappen vállát is nyomja majd a teher a hét végén, hiszen csapata bázisa Angliában van ugyan, de a Red Bull osztrák csapat, így Spielbergben tulajdonképpen hazai pályán – vélhetően nagyon sok holland szurkoló előtt – versenyez.

Max Verstappennek az összetettben még mindig kényelmesnek mondható, 69 pontos előnye van a második Lando Norrisszal szemben. A holland pilóta idén az eddigi tíz futamból hetet nyert meg és ugyancsak hétszer szerezte meg a pole pozíciót, vagyis a figyelmeztető jelek ellenére azért alapvetően nincs félnivalója. Vámosi Péter Helmut Markót, a Red Bull motorsport-tanácsadóját idézte, aki azt mondta: „van az autó, és külön van a Max-faktor”. Marko elismerte, hogy Emilia Romagnában és Montrealban is rezgett a léc a Red Bullnak, de Verstappen klasszisa révén mégis sikerrel abszolválták ezeket a versenyhétvégéket. „Ő hozzá tud tenni a kivételes tehetségéből annyit szinte bármilyen konstrukcióhoz, hogy az sokkal jobbnak tűnik, mint amilyen egyébként” – mondta a háromszoros világbajnokról a Motorsport Online főszerkesztője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Takács Ernő: 2025 hozhatja fellendülést az ingatlanfejlesztési piacon

Takács Ernő: 2025 hozhatja fellendülést az ingatlanfejlesztési piacon

Az ipari ingatlanoké most a slágerpiac, az iroda-, a vásárlóközpont-, szállodafejlesztés közül a legtrendibb – mondta Takács Ernő, az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület elnöke az InfoRádió Aréna című műsorában. Természetesen elemezte más szegmensek helyzetét is, így a lakás- és szállodapiaci helyzetet és az irodabérléssel kapcsolatos újdonságokat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×