eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia
A második helyezett brit Lando Norris, a McLaren, a győztes holland Max Verstappen, a Red Bull és a harmadik helyezett brit Lewis Hamilton, a Mercedes versenyzője (b-j) a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Spanyol Nagydíjának eredményhirdetésén a montmelói pályán 2024. június 23-án.
Nyitókép: MTI/AP/Joan Monfort

Eltűnt a Red Bull-dominancia – Max Verstappen megkongatta a vészharangot

Sergio Pérez gyengébb szereplése miatt az utóbbi futamokon stabilabb volt a McLaren a Red Bullnál, így a brit csapat a konstruktőri vb-pontversenyben megtörheti az energiaitalosok hegemóniáját – mondta az InfoRádióban Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője.

Bár Max Verstappen nyerte a múlt hétvégi Forma–1-es Spanyol Nagydíjat, csak alig több mint két másodperccel előzte meg a másodikként célba érő Lando Norrist. A címvédő a futamot követően azt mondta, számított rá, hogy nehéz dolga lesz a Red Bullnak Barcelonában, mert a McLaren nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott az elmúlt időszakban. A holland pilóta elismerte: eltűnt a Red Bull dominanciája, ezért muszáj javítaniuk, ha az élen akarnak maradni.

Vámosi Péter Max Verstappen önkritikus nyilatkozatával kapcsolatban azt mondta az InfoRádióban, hogy egyértelműen megkongatta a vészharangot, ami komoly üzenet a csapat felé. Úgy véli, a holland jelezni akarta, hogy nem lehet tovább halogatni a szükséges fejlesztéseket, mert

ellenkező esetben nem lesz elég az eddig megszerzett előny a szezon második felére az egyéni, illetve a konstruktőri vb-pontversenyben.

A Motorsport Online főszerkesztője hozzátette: nem könnyíti meg a háromszoros világbajnok helyzetét, hogy mexikói csapattársa, Sergio Pérez idén nem bizonyul olyan „jó hátvédnek”, mint a korábbi szezonokban, bár a szakíró úgy látja, Verstapennek most nem is ez a legnagyobb gondja. Meglátása szerint sokkal inkább az aggasztja, hogy elfogyott a csapata lendülete, és elképzelhető, hogy azt érzi a holland pilóta, hogy „elérték a fejlesztési ütemük csúcsát”.

Vámosi Péter emlékeztetett, hogy Adrian Newey sztármérnök 2025-ben távozik a Red Bulltól, aminek ugyancsak lehet hatása az istállón belüli viszonyokra, kapcsolatokra, de még akár a munkavégzésre is. Mint fogalmazott, mintha „kezdene repedezni az eddig bevehetetlennek hitt bástya”, aminek a McLaren lehet az egyik haszonélvezője.

A szakértő elmondta: a brit csapat jó irányba tart, a fejlesztések beváltak, és egyértelműen látszik, hogy most már minden versenyhelyszínen komolyan kell számolni Lando Norrisszal és Oscar Piastrival.

„Egyszer-egyszer már bebizonyították, hogy erőből le tudják győzni a Red Bullt, de azért azt még nem lehet százszázalékos bizonyossággal kijelenteni, hogy új kihívót kapott a címvédő istálló”

– jegyezte meg Vámosi Péter.

Hozzátette: Sergio Pérez „szenvedése” miatt most a McLaren pilótapárosa tűnik stabilabbnak és erősebbnek, így a konstruktőri pontversenyben lehet sanszuk a Red Bull hegemóniájának megtörésére. A Ferrarinak erre most jóval kisebb az esélye, bár néha a maranellóiak is mutatnak életjeleket, vannak olyan pályák is, ahol „teljesen elanyátlanodnak”. Ezt bizonyítja, hogy a legutóbbi két versenyhétvégén a Mercedes jobban szerepelt és több pontot szerzett, mint a Ferrari.

A Motorsport Online főszerkesztője ezzel együtt úgy gondolja, Lewis Hamiltonék túl későn ébredtek, akkora a hátrányuk a többi versenyzővel szemben, amit nagyon nehéz lenne ledolgozni, illetve sorozatban kellene hibázniuk a közvetlen riválisoknak. A szakíró szerint ugyanakkor a Mercedes a következő futamokon akár „beékelődhet” a McLaren és a Ferrari közé, ami még jól is jöhet a Red Bullnak, hiszen így mögötte egymással csatáznának a többiek. „A körbeverések, a dobogóért való küzdelmek kedvezhetnek, persze, nagy kérdés, hogy tud-e majd élni ezekkel a lehetőségekkel Max Verstappen” – fejtegette Vámosi Péter.

A Max-faktor

Hétvégén Ausztriába látogat a Forma–1 mezőnye – szombaton sprintfutam is lesz –, és Lando Norris kijelentette, hogy az egyik kedvenc pályáján nagyon szeretne bizonyítani. Bár ehhez már hozzászokott, Max Verstappen vállát is nyomja majd a teher a hét végén, hiszen csapata bázisa Angliában van ugyan, de a Red Bull osztrák csapat, így Spielbergben tulajdonképpen hazai pályán – vélhetően nagyon sok holland szurkoló előtt – versenyez.

Max Verstappennek az összetettben még mindig kényelmesnek mondható, 69 pontos előnye van a második Lando Norrisszal szemben. A holland pilóta idén az eddigi tíz futamból hetet nyert meg és ugyancsak hétszer szerezte meg a pole pozíciót, vagyis a figyelmeztető jelek ellenére azért alapvetően nincs félnivalója. Vámosi Péter Helmut Markót, a Red Bull motorsport-tanácsadóját idézte, aki azt mondta: „van az autó, és külön van a Max-faktor”. Marko elismerte, hogy Emilia Romagnában és Montrealban is rezgett a léc a Red Bullnak, de Verstappen klasszisa révén mégis sikerrel abszolválták ezeket a versenyhétvégéket. „Ő hozzá tud tenni a kivételes tehetségéből annyit szinte bármilyen konstrukcióhoz, hogy az sokkal jobbnak tűnik, mint amilyen egyébként” – mondta a háromszoros világbajnokról a Motorsport Online főszerkesztője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Nagyon komoly kihívásokkal néz szembe az európai autóipar, erre az idei év eseményei is rámutattak. A globális piaci verseny, különösen a kínai gyártók térnyerése, az EU-s szabályozás szigorodása, és a gyenge elektromosautó-eladások súlyosbítják az európai szereplők helyzetét, ami létszámleépítésekhez, gyárbezárásokhoz vezetett. Az idei év eseményei rámutattak, hogy ez egy nagyon komoly kihívásokkal terhelt időszak, és nagyon úgy tűnik, hogy az idei ugyan lezárul, gondoknak még koránt sincs vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×