A kettős rányitás rendszerét a Nemzetközi Automobil Szövetség Michael Masi távozását követően a 2021-es Forma-1-es szezonzáró után vezette be. Úgy gondolták, hogy a feladatokat két versenyigazgató fogja ellátni, egymást váltva. Eduardo Freitas és Niels Wittich párosa azonban összességében nem váltotta be a hozzájuk fűzött reményeket -olvashatjuk a vezess.hu cikkében.
A két versenyigazgató érkezése ellenére a szezonban számtalan alkalommal a furcsa, megkérdőjelezhető döntések születtek. Az utolsó csepp a pohárban a Japán Nagydíjon történt furcsa eset volt. A versenyt Eduardo Freitas koordinálta és kevés híján súlyos baleset történt, mert a pályán úgy jelent meg egy munkagép a szakadó esőben. A pilóták egy része versenytempóban, méterekre tudta csak elkerülni.
A futamot követő vizsgálat megállapította, hogy hiba történt. Eduardo Freitast azonnali hatállyal kirúgták, a kettős versenyigazgatói rendszert pedig beszüntették. Az Amerikai Nagydíjtól kezdve már csak Niels Wittich látja el ezeket a feladatokat.