eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik
LE CASTELLET, FRANCE - JULY 22: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB18 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of France at Circuit Paul Ricard on July 22, 2022 in Le Castellet, France. (Photo by Clive Rose/Getty Images)
Nyitókép: Clive Rose/Getty Images

Damon Hillnek van egy jó tippje a Francia Nagydíjra

A Francia Nagydíjjal folytatódik a Foram–1-es világbajnokság. Az időmérő edzést szombat délután 4 órától rendezik, míg a futam vasárnap 3 órakor kezdődik. Az összetettben Max Verstappen előnye 38 pont az Ausztriában győztes Charles Leclerc-rel szemben, ugyanakkor Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője szerint innentől már nem feltétlenül csak a Red Bull és a Ferrari csatázhat az első helyért.

Jelek szerint nem csak a Ferrari munkásságát koronázza siker, de a Mercedes is egyre inkább odatalál a dobogóhoz – kezdte Vámosi Péter, utalva a legutóbbi Osztrák Nagydíjra. Az F1-szakíró úgy véli, a soron következő francia Circuit Paul Ricard lehet az első olyan versenypálya, ahol annyira jók a körülmények – értsd, teljesen sík a pálya, tehát remélhetően csak minimálisan fognak pattogni a versenyautók –, hogy akár az idei első Mercedes-győzelem is megtörténhet. „Damon Hill tett is egy felelőtlen kijelentést, miszerint itt Hamiltonra érdemes fogadni” – jegyezte meg humorosan a Racingline.hu főszerkesztője hozzátéve: természetesen folytatódik a Max Verstappen–Charles Leclerc csata is, és nehéz megmondani, ki lesz a jobb ezúttal.

Szerinte a Red Bull–Ferrari párharca abból a szempontból is érdekes, hogy a két istálló korábban egymás hazai pályáit „rabolták”: Imolában Verstappen győzött, míg az energiaitalosok fellegvárában, Ausztriában Leclerc állhatott a dobogó tetejére. Ráadásul még hátravan Monza (olasz) és Zandvoort (holland), lehet ott is „keresztbe verik majd egymást”, ami külön „sava-borsa” lenne a történetnek, azzal együtt, hogy legfeljebb pszichológiai előnyt jelentene, hiszen ugyanannyi pont jár minden győzelemért – tette hozzá Vámosi Péter, aki szerint úgyis az év végi elszámolásnál lesz érdekes, ki és hány pontot gyűjtött.

A szakértő úgy látja, nem csak a Ferrarinak, de a Red Bullnak is érdemes lesz „ráfeküdnie”, hogy az autói megbízhatóbbá váljanak, ha versenyben akar maradni a vb-címért. Emlékeztetett, mindkét „másodpilótának” meggyűlt a technikával a baja, Carlos Sainz-nak például kigyulladt a motorja a Red Bull Ringen, ami után mémek is készültek, hogy „így érdemes Ausztriában” grillezni. Vámosi Péter szerint házon belül nyilván már eldőlt, hogy melyik pilótát támogatják, bár ez a Ferrarinál nem mindig egyértelmű, noha már nem abban a fázisában vagyunk az évnek, ahol ne kellene ezt is figyelembe venni. A szakíró szerint legkésőbb a Magyar Nagydíj után – amit úgy is egy nagyobb nyári szünet követ –, Belgiumtól biztosan ki kell jelölni mindkét oldalon, ha nem is hivatalosan, egy első számú pilótát.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×