eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője megnyeri a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság abu-dzabi futamát a Yas Marina versenypályán 2021. december 12-én. Max Verstappen lett a Forma-1 idei világbajnoka, miután a címvédő Lewis Hamiltont az utolsó körben megelőzve elsőként ért célba.
Nyitókép: MTI/AP/Kamran Dzsebreili

F1-szakértő: saját fegyvertárával győzhették le Lewis Hamiltont

Nincs még hivatalos végeredménye a Forma–1-es szezonnak. Az Abu-Dzabiban rendezett szezonzárón Max Verstappen ért elsőként célba, és így világbajnokként ünnepelt, de a Mercedes a hajrában történek után megóvta a futamot, és bár elutasították a csapat beadványait, szerda estig még van lehetőség a fellebbezésre. Ismét nem volt a helyzet magaslatán a versenyigazgató, ugyanakkor a Racingline.hu főszerkesztője szerint a Mercedes stratégiai hibái is nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a futam nagy részében magabiztosan vezető Hamiltont az utolsó körben megelőzhette Verstappen.

Vámosi Péter szerint a Mercedes vasárnap két dolgot nem tudott: nyerni és veszíteni.

Előbbit illetően a szakértő úgy vélekedett, a második lehetőségnél, a „biztonsági autós történetnél” Lewis Hamiltont is le kellett volna hozni kerékcserére. A legfőbb stratégiai „bakit ” ugyanakkor abban látta a Mercedesnél, hogy végig védekezésre játszottak, miközben a Yas Marina Circuiten, sőt, egész évben övék volt a leggyorsabb autó, ráadásul Abu-Dzabiban folyamatos gumi előnyben voltak. Ehhez képes, ha gyengébb autóval megverik őket, az már magában öngól, de tény – tette hozzá a Racingline.hu főszerkesztője –, kellett hozzá egy nagyon furcsa ítélet a verseny végén, ami kapcsán szerinte a felügyelő testületnek, a FIA-nak kellene a saját háza táján sepregetni.

„Szidtam én már őket elég sokszor egész évben, de bocsánat, más sportágakban ezért fejek szoktak hullani” – fogalmazott.

Így végül Lewis Hamilton nem szerezte meg a nyolcadik világbajnoki címét, Max Verstappen pedig minden idők negyedik legfiatalabb vb-győztese lett azzal, hogy az utolsó körben friss, lágy gumikon meg tudta előzni a kemény és igencsak kopott gumikon autózó brit pilótát.

Vámosi Péter szerint az egész éves teljesítménye alapján, valamint a gyengébb versenytechnika miatt a holland versenyző mindenképpen megérdemelten győzött.

„Mondhatnám ironikusan, hogy visszanyalt a fagyi – fogalmazott, utalva azokra a futamokra, ahol Mercedes-típusú autók torpedózták ki Verstappent –, de ez egyáltalán nem ilyen egyszerű.” Véleménye szerint a 22 versenyből álló idény mindenkit kikészített mentálisan, ahol

végül a fiatalabb hév, lendület, a „nyers tehetség” kerekedett felül Lewis Hamiltonon,

azzal együtt, hogy a hétszeres világbajnok is ismeri ezt az érzést, miután ő pont ugyanilyen volt 2007-2008 tájékán, vagyis amikor a kamera hosszan elidőzött rajta a futam után, pont az foroghatott le a fejében, hogy részint a saját fegyvertárával győzhették le.

Abu-Dzabi, 2021. december 12.
A második helyezett Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság abu-dzabi futama után a Yas Marina versenypályán 2021. december 12-én. A futamot Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte, és ő lett a Forma-1 idei világbajnoka, miután a címvédő Hamiltont az utolsó körben megelőzve győzött.
MTI/AP POOL/Kamran Dzsebreili
A második helyezett Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság abu-dzabi futama után a Yas Marina versenypályán 2021. december 12-én. A futamot Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte, és ő lett a Forma-1 idei világbajnoka, miután a címvédő Hamiltont az utolsó körben megelőzve győzött. MTI/AP POOL/Kamran Dzsebreili

„Na meg amellett se menjünk el, hogy – rossz nyelvek szerint – Jos Verstappen ezt az eredményt, főleg a gokartpályák mellett, fiatal korábban kiverte fiából” – jegyezte meg félig humorosan a szakértő, aki szerint, bár jó helyre került a bajnoki cím, Lewis Hamilton is megérdemelte volna.

Vámosi Péter arra is kitért, hogy szerinte

be kellene tiltani, hogy a csapatvezetők „hisztizhessenek”,

egyirányúvá téve a kommunikációt, hogy az istállók ne mószerolhassák egymást.

Mint ismert, a konstruktőri vb-címet nyolcadszor is megnyerő Mercedes még nem nyugodott bele a végeredménybe: először óvott, amit a versenyfelügyelet elutasított, majd jelezte, hogy valószínűleg fellebbezni fog, amire szerda estig van lehetősége. A főszerkesztő ezzel kapcsolatosan szomorúnak nevezet, hogy a csapatoknak már nem a versenyzőkkel, szerelőkkel, mérnökökkel és mindenféle egyéb kiszolgáló emberekkel kell egy adott versenypályára menniük, hanem egy nem akármilyen ügyvédi hadsereggel, amire a jelek szerint a Mercedes már tudatosan készült Abu-Dzabiban. „A költségvetési sapkában benne van az ügyvédi munkadíj is? – jegyezte meg félig ironikusan a szakértő hozzátéve: – Ennyire zöldasztalra készülni… Értem én, hogy kiélezett a verseny, de ez már nem a sportról szól, és kontraproduktív.”

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Tényleg megvan a válasz az ősi piramisok titkára?

A Nílus egy mára teljesen eltűnt, ősi mellékága mentén épültek fel az ókori egyiptomi piramisok, köztük a híres gízai piramis, több mint négyezer éve - állapította meg a piramisok építésének rejtélyét kutató amerikai kutatócsoport.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Itt az új magyar vásárlási őrület: egyre több helyről távozhatunk fizetés nélkül

Itt az új magyar vásárlási őrület: egyre több helyről távozhatunk fizetés nélkül

Erősen megoszlanak a vélemények a „buy now, pay later” (BNPL) jelenségről. Egyesek a vásárlói élményt forradalmasító üzleti lehetőséget, mások csak az áruhitel újrafestett változatát látják benne. Tény, hogy nálunk is sikerült mára megvetnie a lábát: fél év alatt ötszörösére ugrott azon online kereskedelmi helyek, webáruházak aránya Magyarországon, amelyek ezt az újfajta halasztott vagy részletfizetési lehetőséget kínálják. A finanszírozói oldalon már három magyar céget és két multit is találunk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×