eur:
407.78
usd:
385.79
bux:
77712.86
2024. november 19. kedd Erzsébet
DOHA, QATAR - NOVEMBER 21: Race winner Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP, Second placed Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing and Third placed Fernando Alonso of Spain and Alpine F1 Team celebrate on the podium during the F1 Grand Prix of Qatar at Losail International Circuit on November 21, 2021 in Doha, Qatar. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Nyitókép: Mark Thompson/Getty Images

Forma–1: egyetlen futamosra szűkülhet a világbajnokság

Az utolsó futamra ledolgozhatja most még 8 pontos hátrányát Lewis Hamilton, de az éllovas Max Verstappen mellett szól, hogy új pályákon futnak majd a hajrában – mondja Vámosi Péter szakíró.

A hétszeres világbajnok brit Lewis Hamilton nyerte az első Forma–1-es Katari Nagydíjat, ezzel nyolc pontra csökkentette hátrányát a vb-pontversenyben a másodikként célba érő holland Max Verstappennel szemben. A harmadik a kétszeres vb-győztes Fernando Alonso lett a Doha melletti pályán.

Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője szerint a Mercedesnek jobban feküdt összességében ez a pálya, főleg a hosszú célegyenesben, mint a Red Bull autójának. A fölény már az időmérőn látszódott, a szakíró szerint Max Verstappennek annyi volt a dolga, hogy amennyire lehet. loholjon az eredmény után. Erre már csak azért is szükség volt, mert a holland pilóta öt rajthelyes büntetést kapott, amiért a sárga zászlót figyelmen kívül hagyta az időmérőn. A rajt után, amennyire gyorsan csak lehet, letudta ezt a hátrányt, de esélye sem volt Hamiltont beérni.

"Nagyon érdekes innentől fogva a folytatás, mert 8 pont a különbség közöttük, két versenyhétvége van hátra, és ha mindig így folytatódik, akkor a szezonzáróra Abu-Dzabiban holtversenyben fordulhatnak, és akkor kard ki kard, mindenki felcsavar az aktuálisan legjobbnak vélt motorján mindent, és teljesen lutri lehet a vége" – mondta az InfoRádióban Vámosi Péter.

Hamilton most nem azt a szupermotort használta, amellyel Brazíliában állva hagyta a mezőnyt, de így sem volt ellenfele úgysem, ráadásul a csapatfőnöke, Toto Wolff úgy fogalmazott, hogy még hozzáadnak a folytatásra valami fűszert.

A szakíró szerint a Red Bullnak és Verstappennek az kínál esélyt, hogy két ismeretlen pályán kell versenyezni (a dzsiddai teljesen új, Abu-Dzabiban pedig most építették át a pályát). "Amiatt, mert senki sem ismeri, kicsit kaotikus lehet a helyzet, és ha jól halásznak a zavarosban, akkor talán annyit ki tudnak autózni, hogy a végén az előny náluk legyen" – tette hozzá.

Katarban Hamilton és Verstappen kiemelkedett ismét a mezőnyből, akár még egy plusz boxkiállás is belefért volna nekik, de a harmadik helyre meglepetésre az a Fernando Alonso futott be, aki hét és fél éve még a Hungaroringen volt utoljára dobogón a Ferrarival.

"Fernando Alonso szenzációs volt, nagyon ráérzett ő és csapata is erre a pályára, mert Esteban Ocon is szerzett 10 pontot itt. Persze kellett ehhez a verseny végén a virtuális biztonsági autós fázis, akkor a spanyol kímélhette az eléggé lestrapált gumijai, de mindenképpen nagy tettet vitt véghez" – fejtette ki Vámosi Péter.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.19. kedd, 18:00
Hegyi Zsolt
a MÁV Csoport vezérigazgatója
Ütik-vágják a forintot az MNB üzenete után

Ütik-vágják a forintot az MNB üzenete után

A reggeli órákban romlott a piaci hangulat, miután Oroszország kijelentette, hogy felülvizsgálja a nukleáris elrettentésre vonatkozó doktrínáját. Annak ellenére, hogy az európai piacokon nagyot romlott a hangulat, a forint jól tartotta magát az euróval szemben, de nem tudott átjutni a szeptember közepe óta húzható trendvonalon, ami eddig mindig megállította a forint erősödési kísérleteit. A délutáni MNB-kamatdöntés a vártnak megfelelő volt (6,5%-os alapkamat megmaradt), majd a tájékoztatón elhangzott üzenetek mellett a forint ugrott egyet 406-ig az euróval szemben, aztán 408-ig visszaütötték. A jelek szerint tehát egyelőre kitart a trendvonal, ami eddig a forint gyengülését kísérte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×