Vámosi Péter szerint a brit és a holland pilóta egyaránt elmondhatja magáról, hogy soha ennyire jól még nem kezdett szezont. A két versenyző között lévő nüansznyi, igaz, menet közben 14 pontra hízó különbség részben akár Hamilton szerencsefaktorának is betudható, valójában mégis annak köszönhető, hogy egy olyan alakulatnak a tagja, amely hét egymást követő évben is világbajnok tudott lenni – tette hozzá a Racingline.hu főszerkesztője.
A Red Bull ugyan elképesztően kapaszkodik, de egy emberrel nem tudnak úgy játszadozni, mint a Mercedesnél”
– utalt a szakíró a Spanyol Nagydíjra, ahol Valtteri Bottas ha nem is túl simán, de elengedte brit csapattársát, ami „ugyan nem szép, de a sportágnak a része”. Így aztán kicsit félkarú óriásként küzd Max Verstappen Lewis Hamiltonnal. Jelek szerint a vb-címvédő ki is élvezi a helyzetet, amit mi sem bizonyíthat jobban, hogy pedzegeti a szerződéshosszabbítást a német istállóval – értett egyet Vámosi Péter.
A szakértő egy pszichológiai játszma részeként jellemezte, ahogy Hamilton azt akarja sugallni a külvilágnak, hogy „srácok, nálam minden oké, boldogan aláírok további évet vagy éveket”, és a jelenlegi helyzetével kifejezetten elégedett, még ha való igaz, hogy az utóbbi évek legszorosabb idény kezdetén van túl. Vámosi Péter megjegyezte, a Mercedes csapatfőnöke benne lenne a hosszabbításban, és amennyire a fél szavakból ki lehet venni, Toto Wolff több évben gondolkodik. Így aztán
a kérdés, hogy Lewis Hamilton fejében mi jár?
Bár négy verseny után, hiába van összesen 23, minimálisan kezd ismét a brit felé billenni az idény, ám az még nem tudható, hogy a jövő évi szabályváltoztatások okozta „káosz” mit is fog tartogatni. Valóban annyira szorosan lesznek egymáshoz az autók, mint azt mindenki várja, vagy ez is egy mellé ment terv lesz – fejtegette a szakíró.
Mindenesetre úgy tűnik, hogy a tesztszezon nehézségei és az első két futam különféle bizonytalanságai után, ha a rajtoknál nem is tökéletes a Mercedes, előnybe került a Red Bull csapatával szemben. Éppen Max Vestappen remek rajta miatt gondolhatta azt csaknem 60 körön keresztül sok szurkoló, hogy végül meg fogja nyerni a Spanyol Nagydíjat.
„El tudott menni, kellően kemény volt az első kanyar után, és ez volt, ami miatt kvázi reménykedhettünk.” Majd a csapatánál hoztak egy olyan rossz stratégiai döntést, mint a 2019-es évben a Hungaroringen, és végül ismét faképnél hagyta a brit a hollandot – tette hozzá Vámosi Péter, aki szerint a stratégia az, amiben nagyot kellene fejlődnie az energiaitalos istállónak.
„Nem olyan vészes a helyzet, mint a Ferrarinál az elmúlt években
– jegyezte meg a Racingline.hu főszerkesztője – de ha le akarják győzni a Hamilton–Mercedes kombinációt, ilyen hibákat sem engedhetnek meg maguknak.”