Vámosi Péter szerint, annak ellenére, hogy továbbra is 23 futammal lehet számolni az idei szezonban – hiszen a Kandai Nagydíj biztosan elmarad, lesz helyette viszont törökországi futam – a szezon végefelé akadnak még billegő versenyhelyszínek. Köztük Mexikó és Brazília, de a Racingline.hu főszerkesztője a Szingapúri Nagydíjat sem venné eldöntöttnek, miután egy utcai pályáról van szó, ami komoly befolyásoló tényező. Összességében tehát sok az olyan változó, ami miatt nem lehet olyan stabilan számolni, mint akár két évvel ezelőtt – tette hozzá a szakértő.
Vámosi Péter ugyanakkor arra nem lát esélyt, hogy a két éllovason – Lewis Hamiltonon és Max Verstappenen – kívül bárki komolyabban beleszóljon a világbajnoki címért folyó csatába. Ha nem is mondják ki, mindkét élcsapatnál, így a Mercedesnél és a Red Bullnál is egy-egy versenyzőre van kiélezve a „csomag”, tehát Valtteri Bottasnak és Sergio Péreznek kizárólag az a szerep jut, hogy minél inkább segítse az első számú pilótát. Ezzel szemben a harmadik helyért oltári nagy lehet majd a harc – fogalmazott a szakértő, egyben elismerését kifejezve a McLaren brit versenyzője, Lando Norris eddigi teljesítménye előtt.
A szakíró arra is kitért: bár a rajongók biztosan örülnének,
elképzelhetetlennek tartja, hogy Hamilton és Verstappen valaha is egy istállónál legyen,
miután mindketten akkora egóval vannak megáldva, hogy nem tudnák egyszerűen elviselni – pláne – egymástól a vereséget. Kettejük összehasonlítását illetően hozzátette: bár a holland pilóta nagyon is mutatja az érettségét, mindig van egy apró megingás a teljesítményében. Azzal együtt, hogy az energiaitalos csapat rendre próbálja előszedni a felügyelő testületet (FIA) azért, hogy egyértelműsítsék a szabályokat, miután az idei szezonban rendre a Red Bullt hátráltatták az úgynevezett pályaelhagyások. „Kár volt ennyire leaszfaltozni a pályákat” – jegyezte meg végül Vámosi Péter.