Eltérően megítélt pályaelhagyásokról, sok előzésről, meglepő vezetői hibákról és egy kemény Hamilton–Verstappen-csatáról is szólt a Forma–1-es idénynyitó Bahreini Nagydíj.
Az idén is Red Bull–Mercedes-csatát láthatunk majd, a középmezőny viszont elképesztően szoros – mondta Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője az InfoRádióban. Ide sorolja a McLarent, a Ferrarit, az AlphaTaurit, az Aston Martint, az Alfa Romeót, és az Alpine-et, míg a mezőny végén a Williams és a Haas különmeccset játszik "a bennmaradásért".
A világbajnoki címért várhatóan a Mercedes hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton és a Red Bull holland fiatalja, Max Verstappen lehet versenyben, ezúttal a britet a szerencse és riválisa pályaelhagyása is segítette. Vita volt a manőverről, mert a verseny során korábban Hamilton is elhagyta a pálya vonalát, de Verstappen éppen ellenfele előzésekor szerzett így jogosulatlan előnyt a versenybírók szerint.
"Verstappen pályaelhagyása annyiban más, hogy előnyre tett szert vele. Sportszerűen újra maga elé engedte ellenfelét, abban bízva, hogy vissza tudja előzni.
A hétszeres világbajnokot azonban kétszer nem lehet így meglepni"
– mondta a szakértő.
A korábbi bajnokok közül a négyszeres világbajnok német Sebastan Vettel hibát hibára halmozott új autójában, az Aston Martinban, a kétszeres vb-győztes Fernando Alonso pedig egy banális ok miatt búcsúzott.
"Egy szendvics eldobott csomagolása került be autója fékcsatornájába, eltömítette, és az indokoltnál magasabb hő keletkezett, ezért biztonsági okokból kihívta a csapata, pedig szépen ment, jól rajtolt, a középmezőnyben harcolt" – mondta Vámosi Péter, hozzátéve, hogy nagyon mozgalmas lesz a középmezőny, és örömteli, hogy a tavaly gyengélkedő Ferrari oda tudta tenni magát.
"Ez a rajongóknak is biztató, a téli szünetben sikerült a fiatalok fejébe verni, hogy itt csapatmunkáról van szó" – mondta.
KAPCSOLÓDÓ HANG
KezdőlapSportLewis Hamiltont nem lehet kétszer ugyanazzal meglepni
A békepárti országjárás Kecskeméten folytatódott szombaton, ahol Orbán Viktor miniszterelnököt Csiszár Jenő kérdezte. Az esemény a jelenlegi világ-és belpolitikai helyzetre, a békepárti álláspont kiemelt szerepére és Magyarország biztonsági érdekeire koncentrált.
Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
A Nemzetközi Atomenergia-ügynökség (NAÜ) friss jelentése szerint megrongálódott a csernobili szarkofág a februári dróntámadást követően, így nem tudja ellátni elsődleges biztosági feladatát, vagyis a sugárzás megakadályozását. Bassár el-Aszad bukott szíriai diktátor egykori hívei szervezkednek Moszkvából, a céljuk, hogy felkeléseket szítsanak az új kormány ellen, és visszaszerezzék elvesztett befolyásukat. Állítólag már 50 ezernél is több harcost számlál a mozgalom. Oroszország tengeri blokáddal válaszolhat az ukrán kikötőkből induló áruszállítmányokra az orosz tartályhajókat ért ukrán dróntámadások után. Ez az akció azonban sok veszélyt rejt: Moszkva pontosan a növekvő veszteségek miatt vonult vissz a Fekete-tengerről.