eur:
400.38
usd:
362.83
bux:
73059.71
2024. október 3. csütörtök Helga
Nyitókép: Pixabay

Nigériai sajtómágnás lehet az Arsenal tulajdonosa

Több amerikai és közel-keleti befektető is klubtulajdonos már az angol labdarúgó Premier League élcsapatainál – afrikai még nincsen közöttük. Lehet, hogy már nem sokáig.

Orji Uzor Kalu, a dúsgazdag nigériai szenátor és multimilliomos a Twitter-profilján bejelentette, hogy kész megvásárolni az Arsenal részvényeinek 35 százalékát. Célja, hogy az „ágyúsok” ismét trófeákat gyűjtsenek, Bajnokok Ligája-győztesek és újra angol bajnokok legyenek.

Az Arsenal tulajdonosi köre az elmúlt években változott, az amerikai Stan Kroenke, tizenkét év alatt 29,9 százalékról százra emelte tulajdonosi hányadát. A 73 éves üzletember nem zárkózik el a tőkeinjekció fejében a 35 százalék átengedésétől.

Orji Uzor Kalu 60 éves szenátor, az ország sajtómágnása. Nagy vagyont szerzett olyan újságok tulajdonosaként, mint a Daily Sun és a New Telegraph, majd nyeresége egy részét a futballba fektette.

Támogatásával az Enyimba International FC visszaszerezte a bajnoki címet Nigériában.

„Az afrikai sport oszlopaként fontolóra veszem a futballba történő befektetést, és 35 százalékos részesedést vásárolok az Arsenal FC-ben. Célunk a Bajnokok Ligája és a Premier League trófeájának felemelése ...” – hirdette az üzletember a közösségi médiában.

Címlapról ajánljuk

Egészen új rakétákkal támadta Irán Izraelt, de a fegyverek látványos kudarcot vallottak

Az InfoRádónak nyilatkozó Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő elmondta, hogy a még tesztelés alatt álló rakéták 12-15 perc alatt képesek elérni Izraelt. Ennél nagyobb eredményt azonban egyelőre nem tudtak felmutatni az irániak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.03. csütörtök, 18:00
Kovács Ákos
Kossuth-díjas zeneszerző, előadóművész
Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. október 2. 22:25
×
×
×
×