eur:
402.06
usd:
372.46
bux:
89897.98
2025. április 2. szerda Áron
Monza, 2018. augusztus 31.Sebastian vettel, a Ferrari német versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Olasz Nagydíjának második szabadedzésén a monzai versenypályán 2018. augusztus 31-én. A futamot szeptember 2-án rendezik. (MTI/EPA/Srdjan Suki)
Nyitókép: (MTI/EPA/Srdjan Suki)

Áll a bál a Forma-1-ben

A tíz Forma-1-es csapatból hét közös közleményben fejezte ki aggodalmát és helyezett kilátásba jogi intézkedéseket a Ferrari és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) között létrejött, de nyilvánosságra nem hozott megegyezésről az olasz istálló tavalyi motorját illetően.

A csapatok - kivéve azt a kettőt, amely a Ferraritól kapja az erőforrásokat - "meglepetésüknek és megdöbbenésüknek" adtak hangot, miután a FIA a spanyolországi hivatalos tesztelés utolsó napján, múlt héten kiadott közleményében azt írta, hogy a műszaki vizsgálatok elvégzése után megegyezésre jutott a Ferrarival a maranellói gyár F1-es motorjáról.

A közleményben a FIA úgy fogalmazott, "a megállapodás részletei a két fél között maradnak".

A világbajnoki címvédő Mercedes, valamint a Red Bull, az Alpha Tauri, a Williams, a McLaren, a Renault és a Racing Point a szerdán kiadott közös közleményében azt írta,

ez a helyzet elfogadhatatlan.

"Egy nemzetközi sportági szövetség felelős azért, hogy a legmagasabb szintű irányítás, feddhetetlenség és átláthatóság mellett járjon el" - olvasható a közleményben. "Határozottan tiltakozunk az ellen, hogy a rivális csapatok által megfogalmazott kifogásokat követően a FIA hónapokig tartó vizsgálat után bizalmas megállapodást kötött a Ferrarival."

Az istállók azt írták, elkötelezettek az ügy teljes és részletes nyilvánosságra hozatala mellett, mert szerintük csak így biztosítható, hogy a sportágban szereplők mindegyike egyenlő és sportszerű bánásmódot kapjon.

A hét csapat mindezen túl jelezte, hogy fenntartja a jogorvoslathoz való jogát mind a FIA-nál, mind pedig az illetékes bíróságoknál.

Az ellenfelek tavaly azzal gyanúsították az olaszokat, hogy az üzemanyagáramlás-mérőjük nem felelt meg a szabályoknak. A maranellói istálló tagadta ezeket a vádakat, bár autói nagyon jó köridőket futottak a 2019-es idényt megelőző teszteken, az egyenesekben pedig egész évben minden riválisnál gyorsabbak voltak. A FIA az év későbbi szakaszában új előírásokat fogalmazott meg az üzemanyag-áramlást mérő szenzorokról, ezután rosszabb lett a Ferrari teljesítménye, és az olaszok autói az idei teszteken is lassabbak voltak, mint a Mercedes.

A Ferrari tavaly a Mercedes mögött második lett a konstruktőrök világbajnoki pontversenyében három futamgyőzelemmel.

Az idei szezon jövő vasárnap Melbourne-ben, az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik.

Címlapról ajánljuk
A víruskutató elmagyarázta, miért kell vakcinázás helyett leölni az állatokat

A víruskutató elmagyarázta, miért kell vakcinázás helyett leölni az állatokat

Három hónapig még biztosan védekezni kell a ragadós száj- és körömfájás nevű állatbetegség ellen, amely eddig két Győr-Moson-Sopron vármegyei szarvasmarha-telepen bukkant fel – mondta az InfoRádió által megkérdezett víruskutató. Rusvai Miklós szerint az eddig bevezetett járványvédelmi intézkedések jók. A szakember azt is elmagyarázta, hogy miért van szükség az érintett állatállományok leölésére, és miért nem megoldás a vakcinázás.

Vlagyimir Putyin népesebb hadsereget akar, mint az amerikai

Több mint egy évtizede nem látott sorozási kampányt rendelt el Vlagyimir Putyin. Kommentátorok szerint ezzel az orosz elnök értésre adta: nagyobb létszámú hadsereget akar, mint ami az Egyesült Államoknak van.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.02. szerda, 18:00
Vágujhelyi Ferenc
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×