Olimpiai kvalifikációs Európa-bajnokságot rendez január 12. és 26. között Budapest, a Duna Arénában a férfiaknál 16, a nőknél 12 ország válogatottja ugrik medencébe, és egy-egy csapat szerezhet ötkarikás részvételi jogot. A magyar együttesek készülnek a 27 nap múlva kezdődő megméretésre, de közben a szervezők is javában dolgoznak: a Magyar Vízilabda Szövetség megállapodást kötött az Európa-bajnokságra kiemelt támogatóival, köztük az E.ON Hungária Zrt.-vel és a Szerencsejáték Zrt.-vel.
Az egyik Eb-szponzor a szervezetet hosszú ideje támogató E.ON. Kiss Attila, a társaság vezérigazgatója az InfoRádiónak azt mondta, hogy a fővárosi helyszín miatt is különösen fontos lesz a január 12-én kezdődő kontinenstorna.
"Megtisztelő az a hat év, amelyet a vízilabda-szövetséggel tölthettünk, és pontosan tudjuk, hogy ez mennyire fontos esemény. Nemcsak az olimpiai kvalifikáció lehetősége, hanem a budapesti helyszín miatt" – mondta a vezérigazgató, és arról is beszélt, hogy a vízilabdasportot azért támogatja a cég, mert erősen hisznek abban, hogy a csapat az, amely eredményeket érhet el, és ez az ügyfeleik számára is nagyon fontos élmény.
A Szerencsejáték Zrt. több mint három éve kiemelt támogatója a szövetségnek, ennek a széles körű marketing-együttműködésnek a következő lépése az Eb támogatása – tudta meg az InfoRádió Bánhegyi Zsófiától, a cég marketing- és kommunikációs igazgatójától.
"Ez egy egyedülálló esemény: három Eb-t még senki sem szervezett. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy most támogatóként részt vehetünk a megvalósításában" – mondta Bánhegyi Zsófia, és hozzátette, az esemény finanszírozásában segítenek, de közben drukkolnak is a háttérből.
A Szerencsejáték Zrt.-nek azért is érdekes az Európa-bajnokság, mert minden magyar vonatkozású eseménye benne lesz a sportfogadási kínálatban. Az igazgató elmondta, hogy 2020 – egyebek között a tokiói olimpia és a labdarúgó Európa-bajnokság éve – kiemelten fontos üzleti szempontból, hiszen a sportfogadási portfólió növekedésére jelentős hatással van.
"Idén, anélkül hogy lett volna hasonló nagy világesemény, több mint tíz százalékkal emelkedett a Tippmix, a TippmixPro, a Totó és a Góltotó alkotta portfólió forgalma. Jövőre még ennél is nagyobb növekedést várunk" – mondta Bánhegyi Zsófia, és jelezte, ha a magyarok sikeresen szerepelnek, vagy Magyarországon játszanak mérkőzéseket, akkor megnövekszik a sportfogadással kapcsolatos érdeklődés, nemcsak az adott eseményre, hanem általánosan is sokkal többen fogadnak.