Bemutatták a jövő évi, Magyarországról rajtoló Giro d'Italia teljes útvonalát, és eldőlt az is: a háromszoros világbajnok szlovák Peter Sagan pályafutása során először elindul az olasz országúti kerékpáros körversenyen.
A milánói ünnepélyes eseményen - amelyen ott volt többek között az ecuadori Richard Carapaz, az idei győztes - ismét elhangzott, hogy a viadal "nagy rajtja", a Grande Partenza Magyarországon lesz, ahol az első három szakaszt rendezik május 9. és 11. között, majd Olaszországban folytatja útját a mezőny.
A nyitószakasz, a 8,6 kilométeres budapesti időfutam után - amelynek apropóján rövid imázsfilmet is vetítettek a magyar fővárosról - Budapest-Győr és Székesfehérvár-Nagykanizsa szakaszokat rendeznek. Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette, a Giro 1909 óta íródó történetében eddig 13 alkalommal rajtolt a viadal Olaszországon kívül.
Az ideihez hasonlóan jövőre is három időfutamot rendeznek az olasz körversenyen, közte a Milánóban záródó utolsó szakaszt. Hat etap zárul hegyi befutóval az 3579,8 kilométer össztávú 103. Giro d'Italián, amelyen tíz 200 kilométeres vagy annál hosszabb szakasz lesz.
A Tour de France-on a sprinterek pontversenyét, és így a zöld trikót hétszer elhódító Sagan szponzori kötelezettségei miatt eddig a Giróval egy időben zajló kaliforniai körversenyen szerepelt, ám már többször jelezte: egyszer szeretne rajthoz állni az olasz körversenyen. Mint mondta, első világbajnoki címét még juniorként a hegyikerékpárosok között Olaszországban nyerte, és az ország fontos helyet foglal el a szívében.
"Ott leszek a budapesti rajtnál május 9-én, hiszen azáltal, hogy a Grande Partenza keretében az első három szakaszt Magyarországon rendezik, rendkívül közel lehetek Szlovákiához" - fogalmazott a szlovák sztársprinter, aki a tervek szerint a nyári Tour de France-on is részt vesz majd.
KezdőlapSportHatalmas sztár választotta a Budapestről induló Girót
Turi Ferenc, a HungaroControl vezérigazgatója az InfoRádióban elmondta: jövő nyárra 20 százalékkal nő a irányítói kapacitás, és ha kell, további intézkedéseket is hoznak, hogy csökkentsék a késéseket.
Az ukrajnai orosz háborúval kapcsolatos közös békefelhívást tett közzé három német tartományi vezető. Kettő közülük a konzervatív CDU, míg a harmadik a szociáldemokrata SPD színeiben. A felhívás értesülések szerint pártjaikban megrökönyödést váltott ki, nem is elsősorban tartalma, hanem amiatt, hogy nem is tudtak erről.
Az Európai Unió úgy döntött, büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra, válaszul a versenytorzító kínai állami támogatásokra, amelyekkel a távol-keleti ország saját autóiparát erősítette az elmúlt években. Ez a lépés nem minden európai szereplőre hat egyformán, és fennáll annak a lehetősége, hogy megegyezés helyett kereskedelmi háború robban ki az EU és Kína között. Ez pedig egy még súlyosabb döntéshez vezethet, a kibocsátáscsökkentési célok módosításához.