eur:
402.93
usd:
360.91
bux:
97065.84
2025. május 18. vasárnap Alexandra, Erik

Így értékelt Zidane és Heynckes

"Egy elődöntőben mindig szenvedni kell" - mondta Zinédine Zidane, a labdarúgó Bajnokok Ligájában címvédő Real Madrid vezetőedzője, miután csapata a 2-2-es hazai döntetlennel - összesítésben 4-3-mal - búcsúztatta a Bayern Münchent. Jupp Heynckes azt mondta: a Madrid "köszönje meg a Navasnak a Bernabéuban nyújtott produkcióját".

"Itt semmi sem könnyű. Viszont, ha nyersz, akkor még jobban érzed magad. Bár ezzel a szívednek nem teszel túl jót" - mondta a francia szakvezető.

"Ez egy tökéletes éjszaka volt számomra és a csapat számára" - nyilatkozta Karim Benzema, aki két gólt szerzett a visszavágón. A Real Madrid francia támadója elmondta: "a dolgok néha jól mennek, máskor viszont rosszul". A keddi mérkőzés előbbi kategóriába sorolható, hiszen társaival és a szurkolóikkal együtt nagyon élvezte a játékot. Pedig Benzema formájából nem lehetett arra következtetni, hogy kedden az ő játéka lesz a döntő. Az elődöntős párharc müncheni felvonásán csak csere volt, míg a keddi visszavágót megelőző tizenkét tétmeccsen csak egyszer volt eredményes.

Honfitársát dicsérte a Real szakvezetője is. Zidane szerint Benzema az a típusú játékos, aki "soha nem adja fel", és góljaival megteremtette az esélyt a továbbjutásra. A madridiak német középpályása, Toni Kroos szerint a francia csatár "fantasztikus teljesítményt" nyújtott. Amikor Benzemát a 72. percben lecserélték, a stadionban lévő nézők felállva tapsolták meg.

A Real továbbjutásának másik kulcsembere a kapus Keylor Navas volt, aki több alkalommal bravúrosan védett. Pedig a Juventus elleni negyeddöntő vesztes hazai visszavágóját követően többen kritizálták, mint a csapat gyenge láncszemét. Zidane szerint Navas különösen a második félidőben tett sokat a csapat továbbjutásáért, és tartotta életben egymaga a Real továbbjutási esélyeit. A kapus annyit jegyzett meg, hogy "nagyon nehéz mérkőzés volt", amelyen a Real Madrid "szenvedett". Végül azonban mégis sikerült elérnie a célját, és bejutni a döntőbe, amelyet a sorozat elején kitűztek maguk elé.

Heynckes: mi voltunk a jobbak, mégsem jutottunk tovább

A Bayern München szakvezetője, Jupp Heynckes azt mondta: a Madrid "köszönje meg a Navasnak a Bernabéuban nyújtott produkcióját". "Nagyon csalódottak vagyunk, mert mindkét mérkőzésen mi voltunk a jobbak, mégsem jutottunk a döntőbe" - tette hozzá a német tréner. Elárulta: az elmúlt éveket tekintve a Bayern egyszer sem játszott olyan jól, mint kedden este. Kiemelte: ezen a szinten azonban nem lehet büntetlenül elkövetni olyan hibákat, mint ők tették azt a müncheni találkozón, illetve a visszavágón a Real második gólja előtt.

Mats Hummels, a Bayern védője szerint a kezükben volt az esély továbbjutásra, hiszen "helyzet után helyzetet" tudtak kialakítani, de mivel azok közül sokat nem használtak ki, ez a kiesést jelentette számukra. Hozzátette: ha egy csapat trófeát akar nyerni, sokkal jobb százalékkal kell gólra váltani a lehetőségeit.

A madridi csapat a május 26-i, kijevi döntőben az FC Liverpoollal vagy az AS Romával csap majd össze. Az angolok 5-2-es előnnyel várják a párharc szerda esti, római visszavágóját.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.19. hétfő, 18:00
Szakáli István Loránd
az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány stratégiai igazgatója
Nagy fejtörést okoz a kormányoknak a világformáló megatrend – Mit lehet tenni?

Nagy fejtörést okoz a kormányoknak a világformáló megatrend – Mit lehet tenni?

Ahogy világszerte gyorsul az elektromos járművek terjedése, a trendnek egyre jelentősebb hatása van az energiafogyasztásra, az olajkeresletre és az állami költségvetésekre is. Az EV-k 2024-ben már több mint 180 TWh áramot fogyasztottak, és évente 1,3 millió hordó olajat váltottak ki – a tendencia 2030-ra megháromszorozódhat. Mindez komoly adóbevétel-kieséssel jár, különösen a benzin- és dízelfogyasztásra kivetett adók terén, amit a villamosenergia-adók csak részben kompenzálnak. A kormányok ezért világszerte új adóintézkedésekkel – például útdíjakkal, súly- és regisztrációs adókkal, vagy az elektromos járművekre is kiterjedő ÁFA-val – próbálhatnak egyensúlyt teremteni a bevételek fenntartása és az elektromobilitás ösztönzése között. A cél: fenntartható, méltányos átmenet a tiszta közlekedés felé, társadalmi elfogadottság mellett. Vajon sikerülhet? Az IEA elemzése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. május 17. 22:10
×
×
×
×