A magyar hajós a múlt hét elején volt kénytelen lemondani a részvételt a május 29-én startoló, Atlanti-óceánt átszelő versenyen, mert nem készültek el időben a Spirit of Hungary új vitorlái.
"December óta dolgozunk a pótláson, én egy osztrák céggel állapodtam meg, de a vitorlák Új-Zélandon készülnek. Sajnos, az eredetileg kitűzött dátumhoz képest két héttel később kapom meg őket. Ez az idő éppen elég ahhoz, hogy lemaradjak a New York-Vendée rajtról" - nyilatkozott az MTI-nek Fa Nándor.
Hozzátette: a New York-Vendée egy lényeges kvalifikációs verseny, amelyen össze tudta volna hasonlítani magát és a hajót a leendő Vendée Globe-ellenfelekkel. Így egyfajta presztízsveszteség, hogy nem állhat rajthoz. A Vendée Globe szervezőivel azonban megbeszélte, hogy néhány héttel később elvitorlázik Newportba, majd onnan teljesíti a távot és szerzi meg a szükséges kvalifikációt.
"Ily módon több időm marad a hajó felkészítésére, s az is lényeges, hogy valószínűleg nem vállalok be olyan menetet, amit nem szeretnék, de a versenykörülmények esetleg rám kényszerítenek. Higgadtabban tudom majd teljesíteni a távot. Kíváncsian várom, hogy a többiek milyen eredményt érnek el, hány nap alatt hajóznak vissza Európába" - mondta Fa Nándor, aki Amerikába másod- vagy harmadmagával vitorlázik, mivel az út során adatokat kell gyűjtenie a hajóról, építeni a sebességkarakterisztika-táblázatot és a vitorlatérképet. Visszafelé szólóban teszi meg az utat.
Ezt követően már az edzéseken lesz a hangsúly.
"Franciaországban lesznek majd partnerek a leendő Vendée Globe-résztvevők közül, akikkel kicserélhetjük a tapasztalatokat, információkat. Hat-nyolc, a legjobbak közé számító vitorlás is szóba jöhet. A saját felkészülésem szempontjából is a legjobb a folyamatos vízi edzés, a vitorlák le- és felcsörlőzése, többet ér, mintha futnék vagy bicikliznék." - mondta.
Fa Nándor elárulta, a transzatlanti út után már nagyobb munkákat nem tervez a hajón.
A Vendée Globe november 6-én rajtol Les Sables d,Olonne-ból. Fa Nándor - aki egyben 60 lábas versenyhajójának tervezője - a legjobb nem francia versenyzőként az ötödik helyen végzett az 1992-93-as földkerülő versenyen, útja 128 napig tartott.