„A pályázatomhoz nem gyűjtöttem szimpátiatámogatói nyilatkozatokat. Nagyon szeretném, ha azok, akiket megkértem, hogy támogassanak, jönnének hozzánk újra dolgozni. Ascher Tamás is megígérte, hogy jön. Még sohasem rendezett a Radnótiban, bár Bálint András visszatérően hívta őt, de mindig volt valami más prioritás” - mondta a Radnóti Színház igazgatója.
„Gondolkodunk természetesen külföldi rendezőkben is. Fontosnak tartanám, hogy ilyen értelemben egy kicsit kilépjünk a nemzetközi térbe, új impulzusokat kapjunk”
- közölte Kováts Adél.
Hozzátette, hogy Alföldi Róbert lesz a harmadik darab rendezője, Wajdi Mouawad Futótűz című darabját rendezi.
„Vidnyánszky Attila egy Bulgakov-átiratot fog készíteni Vecsei Miklóssal közösen az Iván, a rettentő című darabból, Valló Péter a Téli regét rendezi, Kovács D. Dániellel pedig még tárgyalásban vagyunk a darab kapcsán” - folytatta.
„Az évad második bemutatóját, amit el fogunk kezdeni próbálni már most májusban, Csató Kata rendezi, és egy Michael Ende novella alapján Kárpáti Péter ír egy új gyermekdarabot Ofélia árnyszínháza címmel” - ismertette a Radnóti Színház igazgatója.
Elmondta, hogy nekik évi négy bemutatóról kell gondoskodni.
„Úgy érzem – és mindig is azt gondoltam –, hogy másfél évadokban kell előre gondolkodni, pontosan azért, mert a négy vagy öt bemutatót sokkal nehezebb összerakni, mint tízet. Sokkal több szempontnak kell megfelelnie, és azt gondolom, hogy a társulat szempontjából is úgy lehet tervezni, ha két vagy másfél évet előre látunk. Vagyis most már lassan a következő évadon, a 2017-18-as évadon gondolkozunk” - fogalmazott Kováts Adél.
A színház egy nagyon sokfunkciós intézmény: van jó, meg rossz színház. És van olyan színház, ahol valamiféle wellness-élményre vágynak az emberek, hogy hátradőljenek, és elfeledjék a világban zajló eseményeket, a gondjaikat, a problémákat.
Úgy gondolom, hogy az én színházam kevésbé a wellness-élményt nyújtja – bár attól is függ, hogy kinek mi a wellness. Gondolatébresztő, tényfeltáró, szenvedélyes, remélhetőleg katarktikus, olyan színház, ami aktuálisan tud hozzászólni azokhoz a kérdésekhez, azokhoz a problémákhoz, amik jelen vannak a társadalmunk életében, illetve az egyéni sorsokat meghatározó erővonalai mentén mennek.