Infostart.hu
eur:
382.18
usd:
327.96
bux:
109218.56
2025. december 5. péntek Vilma
Az amerikai parti őrség felvételén a Potomac folyóba zuhant helikopter roncsáról Washingtonban 2025. január 30-án. Egy nappal korábban összeütközött egy leszálláshoz készülődő utasszállító repülőgép és egy gyakorló repülést végző Blackhawk katonai helikopter, és mindkettő a folyóba zuhant a Ronald Reagan repülőtér közelében. A repülőgépen 64, a helikopteren 3 ember tartózkodott. A balesetetnek nincs túlélője.
Nyitókép: MTI/EPA/Amerikai parti őrség/Taylor Bacon

Drasztikus döntést hoztak a washingtoni repülőtragédia miatt

A hírek szerint egy ideje már gondja volt az utasszállítók pilótáinak és a katonai helikoptereknek a Ronald Reagan Nemzetközi Repülőtér előtti forgalommal.

Mint arról az Infostart is beszámolt, amerikai lapok arról írtak csütörtökön, hogy már korábban is voltak légi incidensek abban a légtérrészben, ahol helyi idő szerint szerda este összeütközött az American Airlines leszálláshoz készülő utasszállítója és egy amerikai katonai helikopter. A két jármű roncsai a Potomac folyóba zuhantak, túlélőket nem találtak, 67 ember hunyt el. A nem hivatalos beszámolók szerint előző (kedd) este egy repülő leszállás közben kitérő manőverre kényszerült egy érkező helikopter miatt, más beszámolók pedig arról tanúskodnak, hogy már korábban is panaszkodtak repülőgép-pilóták a helikopterek zavaró jelenlétére.

Hivatalos forrás szerint a tragédiában részes két jármű útvonala a szokásos volt, míg nevük elhallgatását kérő források azt közölték, hogy a helikopter a számára engedélyezett útvonaltól eltérő helyen és az abban előírtnál magasabban haladt.

Az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NTSB) közölte, hogy egyelőre túl korai feltételezésekbe bocsátkozni, a vizsgálatok kezdeti szakaszban vannak, a téma pedig érzékeny.

Időközben a CNN azt írta, hogy az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal határozatlan időre lezárta a repülőtér közelében kijelölt, alacsony magasságban húzódó helikopter-útvonalat. Ez a lépés az FAA legjelentősebb lépése azóta, hogy az American Airlines Wichitából érkező belföldi repülőgépe és a hadsereg Black Hawk helikoptere összeütközött a levegőben.

Az amerikai hadsereg járműve az úgynevezett Route 4 nevű útvonalat használta, egy speciális légifolyosót, amelyet a rendfenntartó szervek, a mentők, a katonaság és a kormány helikopterei vehetnek igénybe a Ronald Reagan repülőtértől keletre történő közlekedéshez. Az FAA térképein lévő jelzések szerint a folyosót használó helikoptereknek 200 láb tengerszint feletti magasságban vagy az alatt kell közlekedniük.

Az FAA lezárta az 1-es jelű helikopterútvonalat is, amely a Washington DC Georgetown negyedét a virginiai Rosslynnal összekötő Key Bridge hídtól délre halad.

(A nyitóképen: Az amerikai parti őrség felvétele a Potomac folyóba zuhant helikopter roncsáról 2025. január 30-án.)

Címlapról ajánljuk

A szuperkomputer nem bízik Lionel Messiben? Este sorsolás!

Pénteken, magyar idő szerint 18 órától rendezik a washingtoni John F. Kennedy Centerben a 2026-os labdarúgó-világbajnokság sorsolását. Az Opta elemző cég elkészítette esélylatolgatását: kiderült, matematikai képletek alapján mely válogatottak számítanak favoritnak. Ennek alapján (is) nagy biztonsággal megállapítható: európai vagy dél-amerikai győztest avatnak majd.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja

Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja

A magyar gazdaság egyik nagy lehetősége, ha az egyetemeken és kutatóintézetekben születő tudományos eredményekre épülő innovatív technológiákat sikerrel viszik piacra deep tech vállalkozások. Ebben a műsorban kiderül, hogy mit takar ez az elnevezés és hogyan tudnak az élettudományi vagy AI-alapú fejlesztések áttörni a globális piacon. Szó volt arról is, hogy Magyarországon milyen oktatási és finanszírozási programok segítik a tudományos eredményekből kinövő technológiai cégeket, miért vonzza Magyarország a nemzetközi nagyvállalatok K+F központjait, milyen szerepe van az egyetemeknek ebben a folyamatban és miért fontos a KKV-k számára is, hogy innovatívvá váljanak. Vendégünk volt Bódis László, innovációért felelős helyettes államtitkár, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×