A beszállítótól kért 10 százalékos árcsökkentésről szóló hír egy állítólagos vállalati e-mail kiszivárgásával került napvilágra - írja a Bloomberg híradása nyomán a Portfolio.
A kínai piacon dúló árverseny jelentős átrendeződést hozott: több kisebb szereplő a csőd szélére került, míg nyugati autógyártók, mint a Volkswagen és a Stellantis, kínai partnerekkel szövetkeztek, hogy erősítsék pozíciójukat az elektromos járművek piacán.
A BYD Kína legtöbbet eladott autómárkájává nőtte ki magát, idén 3,2 millió plug-in hibridet és elektromos járművet értékesített, októberben félmilliós rekorddal.
Az autógyártó PR- és marketingigazgatója, Li Yunfei a közösségi médiában reagált a megjelent információkra, ahol hangsúlyozta: "Az éves alku a beszállítókkal bevett gyakorlat az autóiparban. Árcsökkentési célokat terjesztünk elő a beszállítóknak. Ezek nem kötelező követelmények".
A beszállítók fel küldött árcsökkentési kérelem azt sugallja, hogy a BYD felkészül a verseny további éleződésére, igyekszik megőrizni piacvezető helyzetét az e-járművek terén, egyben jelzi azt is, hogy a vállalat proaktívan reagál a kihívásokra és kész további árengedményekkel versenybe szállni.