eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia
Karosszéria a Volkswagen (VW) zwickaui összeszerelőüzemében 2020. február 25-én. Az előző napon újraindult a koronavírus terjedése miatt leállított termelés a Volkswagen legtöbb kínai gyárában. A járműgyártásban világelső Volkswagen-csoport januári eladásai éves szinten 11,3 százalékkal estek Kínában, amely a világ legnagyobb járműpiaca.
Nyitókép: MTI/EPA/Uwe Meinhold

Óriási leépítésbe kezd a Volkswagen – három németországi gyárat is bezárhat

Több tízezer munkahely van veszélyben, leépítések, illetve gyártási korlátozások várható több üzemben is – közölte a Volkswagen üzemi tanácsa.

A wolfsburgi székhelyű konszern igazgatótanácsa és az üzemi tanács képviselői immár hetek óta válságkonzultációkat folytattak az esetleges üzembezárásokról és az elbocsátásokról, erről tájékoztatta az üzemi tanács vezetője, Daniella Cavallo a wolfsburgi üzem alkalmazottait. Cavallo szerint több ezer munkahely van veszélyben, különös tekintettel arra, hogy egyes üzemekben a termelés visszafogását tervezik.

Korábbi – a ZDF által ismertetett – információk szerint 2023-ban a tíz németországi üzemben a Volkswagen 4,9 millió autót gyártott. Az üzemekben 120 ezren dolgoznak, ami azt jelenti, hogy a Volkswagen a legfontosabb munkaadók közé tartozik.

Az üzemi tanács vezetője tájékoztatott arról is, hogy különösen veszélyeztetett az osnabrücki üzem, amely a közelmúltban lemondani kényszerült egy, a Porschétól remélt kiegészítő megrendelést. Több üzemben részlegeket kell bezárni vagy külföldre kell áthelyezni. Az üzemi tanács vezetője szerint a tervek valamennyi német Volkswagen-gyárat érintik.

A tíz gyár közül hat Alsó-Szászországban, három Szászországban és egy Hessenben található. A listát a wolfsburgi gyár vezeti 70 ezer fős munkaerővel, a második helyen Kassel áll 15 500 alkalmazottal, míg 14 200 fővel Hannover a harmadikon, Zwickau a negyedik 10 350 fővel, míg Emden az ötödik 8000 alkalmazottal. A tízes listát Drezda zárja mindössze 340 alkalmazottal.

Szeptemberben az 1937-ben alapított VW felmondta a több mint harminc éve érvényben lévő, a munkahelyek biztonságát szavatoló szerződést.

A ZDF szerint a hét közepén újabb válságtanácskozásra kerül sor.

Korábbi értesülések szerint az üzembezárások, illetve a leépítések indoka a elektromos autók piaci értékesítésének jelentős visszaesése. A tíz márkát felvonultató VW-csoport keresi a kiutat a válságból.

A Volkswagen nemcsak Németországban készül gyárbezárásokra, de más országokban is. Azt már hónapok óta tudjuk, hogy a konszernhez tartozó Audi márka brüsszeli gyárának bezárása egyre valószínűbb, miután a vállalat nem talált megfelelő befektetőt vagy alternatív felhasználási lehetőséget az üzem számára.

Oliver Blume vezérigazgató a Handelsblatt szerint rendkívüli átalakításokat tervez, ami "ideális esetben" mintegy négymilliárd eurós megtakarítással járna. A munkahelyek biztonságát szavatoló egyezmény felmondása az első lépést jelentette. A leépítések mellett a konszern történetében először van szó üzemek bezárásáról is.

A több tízezres létszámleépítés után a maradó VW-munkavállalók számára 10 százalékos bércsökkentést, a következő két évben bérbefagyasztást, és a jelenlegi havi 167 eurós kollektív bónusz megszüntetését tervezik. Ez mintegy 18 százalékos bércsökkentést jelent. A vezetői szint alatti munkavállalók esetében a bónuszok megszűnnek. A 25 és 35 éves szolgálati idő után járó egyszeri jubileumi juttatások szintén a múlté.

A Handelsblatt szerint a wolfsburgi székhelyű autógyártó szerdán tervezi harmadik negyedévi értékesítési eredményének bemutatását, amelyek elemzők szerint meglehetőse lesújtók lesznek.

Címlapról ajánljuk
5200 kilométer evezés 40 nap alatt – magyar páros döntene világcsúcsot az Atlanti-óceánon

5200 kilométer evezés 40 nap alatt – magyar páros döntene világcsúcsot az Atlanti-óceánon

Havasi Gergő és Szabó Norbert Ádám január 5-én egy több mint hét méter hosszú és két méter széles hajóval vág neki az óriási megterheléssel járó expedíciónak. Előbbi, a Magyar Honvédség 2. sportszázadának katonasportolója az InfoRádióban elmondta: egymást háromóránként váltva naponta 130 kilométert szeretnének evezni, közben semmilyen külső segítséget nem kapnak és kíséretük sem lesz.

Erdő Péter: „Hisszük, hogy személyesen tudunk kommunikálni Istennel”

Hisszük, hogy imáinkban személyesen tudunk kommunikálni Istennel, és neki hatása van az emberiség sorsára - mondta Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek karácsony alkalmából , hangsúlyozva, hogy ezért nem lehet abbahagyni a békéért való imát.
VIDEÓ
Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Nagyon komoly kihívásokkal néz szembe az európai autóipar, erre az idei év eseményei is rámutattak. A globális piaci verseny, különösen a kínai gyártók térnyerése, az EU-s szabályozás szigorodása, és a gyenge elektromosautó-eladások súlyosbítják az európai szereplők helyzetét, ami létszámleépítésekhez, gyárbezárásokhoz vezetett. Az idei év eseményei rámutattak, hogy ez egy nagyon komoly kihívásokkal terhelt időszak, és nagyon úgy tűnik, hogy az idei ugyan lezárul, gondoknak még koránt sincs vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×