A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) azzal vádolta az online kiskereskedőt, hogy versenyellenes taktikát alkalmaz, ezzel tartja fent az online boltok és piacterek között az erőfölényét - írja a Reuters beszámolója nyomán a Portfolio.
A szervezet azt állította tavaly, hogy az Amazon.com olyan algoritmust használ, amely több mint 1 milliárd dollárral emelte fel az amerikai háztartások számára az árakat.
A vállalat év végén arra kérte John Chun kerületi bírót, hogy utasítsa el a vádakat, mivel az FTC nem szolgált bizonyítékkal a fogyasztóknak okozott kárra vonatkozóan. Az Amazon a bírósági dokumentumok szerint azt állította, már 2019-ben leállt az algoritmus használatával.
A bíró részben helyt adott a vállalat indítványának, de a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság továbbra is fenntarthat minden olyan követelést, amit nem utasítottak el véglegesen. John Chun azt is kimondta, hogy az ügyet két részben tárgyalják, elutasítva az Amazon azon kérelmét, hogy az FTC ugyanazon a tárgyaláson mutassa be az állítólagos jogsértések bizonyítékait és az általa javasolt jogorvoslati lehetőségeket.
Az FTC azt állította tavaly benyújtott panaszában, hogy az Amazon akadályozza a versenyt, többek között azzal, hogy arra kényszeríti eladóit, vegyék igénybe reklám- és teljesítési szolgáltatásait.
Az Amazon az elutasításra tett indítványban azzal érvelt, hogy az áregyeztetés és a Prime szállítási szolgáltatásai a fogyasztók érdekeit szolgálják, és példaként szolgálnak arra, hogy a vállalat több ezer online és bolti kiskereskedővel versenyez.