eur:
397.28
usd:
360.42
bux:
71742.77
2024. szeptember 10. kedd Hunor, Nikolett
Nyitókép: Unsplash.com

Volkswagen-válság: már Brüsszelben is vakarják a fejüket

Az ágazat helyzete egyáltalán nem rózsás, ezen nincs is mit szépíteni – jelentette ki Thierry Breton, az unió belső piacokért felelős biztosa.

Rendkívüli válsággal küzd Németország és egyben Európa egyik legnagyobb és legtekintélyesebb autógyártó cége. A költségcsökkentési program keretében napirenden vannak az üzembezárások, sőt a kényszerelbocsátások is, noha azokat 2029-ig kizárná az érvényben lévő munkahelyvédelmi megállapodás. A közelmúltban az igazgatótanács fogalmazott úgy, hogy gyors ellenintézkedések nélkül már telephelyek bezárása sem zárható ki. Az üzemi tanács ismételten harcot hirdetett a tervezett intézkedések, a bezárások és az elbocsátások ellen.

A Volkswagen és általánosságban az autóipar egyre inkább aggasztja az Európai Bizottságot is. Erre utalt a bizottság leköszönő francia belső piaci biztosa, Thierry Breton is, aki a Handelsblattnak nyilatkozva közölte, az autóipar nehézségei nyugtalanítják az elektromobilitást szorgalmazó testületet.

"Az ágazat helyzete egyáltalán nem rózsás, ezen nincs is mit szépíteni"

– fogalmazott a biztos, és elismerte, hogy "nagy az idegesség" a német autógyártás jelenlegi fejleményei miatt.

A piaci biztos utalt azokra a szigorú takarékossági tervekre, amelyeket a a Volkswagen-konszern már korábban meghirdetett. Ezeket a terveket egy hétvégi interjúban a konszern vezérigazgatója, Oliver Blume is megerősítette, nem zárva ki, hogy az évtizedek óta érvényben lévő munkahelymegőrző program megszüntetése miatt több ezer munkahely kerülhet veszélybe. Oliver Blume ezúttal is elsősorban a romló autóipari piaci környezettel indokolta a tervezett kényszertakarékossági intézkedéseket.

A cég – mint a Handelsblatt emlékeztetett – már hónapok óta készül egy belgiumi üzem bezárására, amelyben az Audi Q8 elektromos autó gyártása folyik. A kilátásba helyezett bezárások kapcsán németországi üzemek is érintettek lehetnek, amire még nem volt példa a wolfsburgi gyár történetében. "Az üzembezárásokkal kapcsolatos bejelentések aggodalomra adnak okot" – jelentette ki a lapnak az uniós biztos.

A biztos szerint az autóipar válságának fő oka az, hogy

az európai gyártók nem képesek kellően meggyőzni vásárlóikat az elektromobilitásról.

"Az elektromos autók piaca stagnál" – figyelmeztetett a biztos, annak alapján, hogy idén eddig mindössze 1,3 százalékkal nőtt az elektromos autók eladása Európában.

A Reuters hírügynökség a hét elején arról értesült, hogy a támogatások tavalyi kivezetése után Németország újra adókedvezményekkel tervezi ösztönözni az elektromos autók vásárlását.
Az Infostart által ismertetett jelentés szerint szerint a javaslat alapján legfeljebb 40 százalékos adókedvezmény járna az új elektromos autók vásárlására a cégeknek 95 ezer eurós értékhatárig. Az adókedvezményt visszamenőlegesen, július 1-je utáni vásárlásokra lehetne érvényesíteni, és 2024 és 2028 között 465 millió euróba kerülne a költségvetésnek. A német kormány célja az intézkedéssel a járműállomány dekarbonizációjának elősegítése, továbbá a német járműipar segítése.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.11. szerda, 18:00
Bartal Tamás
a Magyar Közút Nonprofit Zrt igazgatósági elnöke, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára
Este indult meg az új forintgyengülés

Este indult meg az új forintgyengülés

Jelentős gyengülést szenvedett el hétfőn a forint a vezető devizákkal szemben, amellyel kilógott a régiós mezőnyből, így magyarspecifikus okok állhatnak a mozgás mögött. A várt alá bukó magyar inflációs adat nyomán kedden tovább esett a forint, délelőtt megközelítette a 398-as szintet az euróval szembeni árfolyam, így újabb egyhavi forintmélypontot látunk. Délután aztán elkezdett visszaerősödni a magyar fizetőeszköz, amit este gyorsan egy felszúrással el is veszített.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×