eur:
409.82
usd:
393.94
bux:
84659.4
2025. január 23. csütörtök Rajmund, Zelma
Az épülő BMW-gyár Debrecenben 2023. február 2-án. A BMW Group 400 hektárnyi területen építi fel az autógyárat, amely évente mintegy 150 000 gépkocsi gyártására lesz képes. A termelés 2025-ben kezdődik, itt készül majd a tisztán elektromos meghajtású modellek számára kifejlesztett NCAR architektúrára épülő Neue Klasse modellgeneráció alapító tagja. A mintegy 400 milliárd forintos beruházással több mint ezer új munkahely jön létre a városban.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Magyarországot a válság újabb hulláma éri el most

A debreceni BMW-gyárat is eléri az európai autóipar válsága, sajtóértesülés szerint a német autógyár halasztásokról döntött.

Lapértesülés szerint az autóiparban érezhető bizonytalanság miatt változott a menetrend a debreceni BMW-nél. Az eredetileg tervezett három helyett két modell-sorozat gyártása lehet biztos az új gyárban, mert a harmadik kapcsán a cég úgy döntött, hogy inkább Németországban állítaná elő.

A járműgyártó nem cáfolta az értesülést.

A német BMW Group-nál az a döntés született, hogy a Neue Klasse platformra épülő elektromos modellek közül az új 3-as sorozatot a müncheni főüzemben gyártják majd, az iX3 és az iX4-es sorozatok gyártása zajlik majd a debreceni gyárban. Ezzel a cég felülírta a korábbi terveket, a 3-as sorozatot lényegében „elvitte” a magyar üzemből és átszervezte a gyártást is – értesült a 24.hu iparági forrásból.

A BMW a debreceni gyárépítés bejelentése idején, 2018-ban azt közölte, hogy az új üzem kapacitása évente 150 ezer autó gyártására lesz elegendő. Most úgy tűnik, a gyár kapacitása 150 ezres helyett, inkább csak 80-90 ezer autó/év lehet a 2020-as évek második felében.

Ennek oka, hogy az új 3-as sorozat a tervek szerint egy elég nagy volumenű típus lesz, amely a müncheni zászlóshajó üzem szalagjairól fog legördülni. Vagyis, egyelőre három helyett csak két modell-sorozat van, amit a debreceni gyárra osztnak. Jelenleg nem tudni, hogy a magyar üzemben milyen modelleket fognak gyártani az évtized vége felé, annak érdekében, hogy elérjék a teljes kapacitást.

Az átszervezés oka az európai járműgyártásban uralkodó rendkívül bizonytalan iparági környezet, a 2024-es év talán az eddigi legnehezebb a piaci szereplők számára ahhoz, hogy új gyártást, új modelleket tervezzenek - írja a lap.

Címlapról ajánljuk
Rendkívüli tájékoztató a rendőrpalotánál: 268 érintett intézmény, 245 budapesti
bombariadó

Rendkívüli tájékoztató a rendőrpalotánál: 268 érintett intézmény, 245 budapesti

A Teve utcai rendőrpalota előtt tartja sajtótájékoztatóját a Belügyminisztérium a nyomozás főszereplőivel. Ismert, csütörtök reggel oktatási intézmények sokaságába juttattak el bombafenyegetést is tartalmazó e-mailt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.23. csütörtök, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Szankciókkal fenyegette meg Moszkvát Trump, Oroszországban máris csalódtak az új amerikai elnökben – Háborús híreink csütörtökön

Szankciókkal fenyegette meg Moszkvát Trump, Oroszországban máris csalódtak az új amerikai elnökben – Háborús híreink csütörtökön

Donald Trump amerikai elnök beiktatása óta már több alkalommal is szankciókkal fenyegette meg Oroszországot, amennyiben nem hagy fel az ukrajnai háborúval. Szerdai közösségi médiás posztjában azt írta, „amennyiben nincs egyezség hamarosan, nincs más választásom, mint nagymértékű adókat, vámokat és szankciókat bevezetni bármire, amit Oroszország az Egyesült Államoknak értékesít”. Eközben Oroszországban egyes radikálisabb hangok máris „csalódottságuknak” adtak hangot Trumppal kapcsolatban. Alekszander Szladkov, neves orosz haditudósító például azt írta, Donald Trump a világ császáraként viselkedik, és már most fenyegeti Oroszországot, ahelyett, hogy Ukrajnát utasítaná arra, hogy álljon le.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×