eur:
410.9
usd:
391.48
bux:
79279.28
2024. december 18. szerda Auguszta
A húszi médiaközpont videófelvételéről készített képe a kigyulladt Sounion nevű olajszállítótór a Vörös-tengeren 2024. augusztus 23-án. Azt egyelőre nem tudni, hogy mi okozta az eredetileg lehorgonyzott hajón a tüzet. A Souniont a héten támadták meg a lázadók, a hajó 25 tagú legénységét sikerült kimenteni. A Delta Tanker cég üzemeltetésében, görög zászló alatt közlekedő, Irakból Ciprusra tartó Sounion 150 ezer tonna kőolajat szállít.
Nyitókép: MTI/EPA/Húszi médiaközpont

Az egyik legnagyobb olajszennyezés történhet a tengeri hajózás történetében

Valószínűleg a napokban idézték elő a húszik a modern történelem egyik legdurvább természeti katasztrófáját.

A Vörös-tengeren továbbra is lángol egy görög zászló alatt közlekedő olajszállító tartályhajó, amelyből a Pentagon szerint olaj szivárog. A Sounion nevű hajót a múlt héten jemeni húszi lázadók támadták meg el-Hudaja kikötőváros közelében - írja a The Guardian alapján a Portfolio.

A tartályhajó 150 000 tonna nyersolajat szállít, így egy esetleges kiömlés az egyik legnagyobb olajszennyezést okozhatná a tengeri hajózás történetében.

Patrick Ryder vezérőrnagy, a Pentagon szóvivője elmondta, hogy a harmadik fél által küldött mentőhajókat a lázadók támadással fenyegették meg.

"Ezek egyszerűen vakmerő terrorcselekmények, amelyek továbbra is destabilizálják a globális és regionális kereskedelmet, veszélyeztetik ártatlan civil tengerészek életét, és veszélyeztetik a Vörös-tenger és az Ádeni-öböl élénk tengeri ökoszisztémáját, a húszik saját udvarát" - nyilatkozta Ryder.

Az amerikai hadsereg a régió más partnereivel együttműködve keresi a megoldást a hajó megmentésére és a lehetséges környezeti károk enyhítésére. A Nemzetközi Tankerhajó-tulajdonosok Szövetsége szerint a legnagyobb feljegyzett, hajóról származó olajkiömlés 1979-ben történt, amikor az Atlantic Empress balesetében közel 287 000 tonna olaj ömlött a tengerbe.

Vörös-tenger, 2024. augusztus 26.
Az EUNavfor haditengerészeti munkacsoport Aspides nevű műveleti csoportjának felvétele a kigyulladt Sounion nevű olajszállítótóról a Vörös-tengeren 2024. augusztus 25-én. Azt egyelőre nem tudni, hogy mi okozta az eredetileg lehorgonyzott hajón a tüzet. A Souniont a múlt héten támadták meg a lázadók, a hajó 25 tagú legénységét sikerült kimenteni. A Delta Tanker cég üzemeltetésében, görög zászló alatt közlekedő, Irakból Ciprusra tartó Sounion 150 ezer tonna kőolajat szállít.
MTI/AP/EUNavfor/Aspides
Az EUNavfor haditengerészeti munkacsoport Aspides nevű műveleti csoportjának felvétele a kigyulladt Sounion nevű olajszállítótóról a Vörös-tengeren 2024. augusztus 25-én. Azt egyelőre nem tudni, hogy mi okozta az eredetileg lehorgonyzott hajón a tüzet. A Souniont a múlt héten támadták meg a lázadók, a hajó 25 tagú legénységét sikerült kimenteni. A Delta Tanker cég üzemeltetésében, görög zászló alatt közlekedő, Irakból Ciprusra tartó Sounion 150 ezer tonna kőolajat szállít. MTI/AP/EUNavfor/Aspides
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.18. szerda, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
Évtizedek óta stagnál a termelékenység: meglepő módszerrel lendíthetik fel az építőipart

Évtizedek óta stagnál a termelékenység: meglepő módszerrel lendíthetik fel az építőipart

A lassú termelékenység növekedés az építőiparban, különösen Európában és az Egyesült Államokban, jelentős javulási lehetőséget kínál – mondta Jan Mischke, a McKinsey Global Institute partnere a Portfolio-nak adott interjújában. Kiemelte a modernizáció potenciálját a standardizált tervek és tömeggyártás révén, párhuzamot vonva az autóipar és a repülőgépipar fejlődésével. Emellett kitért a prefabrikáció szerepének változására és a digitalizáció, mint például az épületinformáció-modellezés (BIM) forradalmasító ígéretére az építőipari logisztikában. A 3D nyomtatás körüli korábbi hype ellenére Mischke úgy véli, hogy az iparosítás és a moduláris építés kecsegtet inkább nagy mértékű termelékenység-javulással.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×