A brüsszeli közlemény szerint a rendelet meg fogja könnyíteni a politikai hirdetések felismerését, a hirdetők valódi kilétét és azt, hogy a hirdetés célzott-e, megkönnyítve ezzel a döntéshozatalt. Ellenállóbbá kívánja tenni a választási és népszavazási kampányokat a beavatkozással szemben, és keretet biztosít a politikai szereplők számára, hogy könnyebben hirdethessenek az EU egész területén.
Az új szabály értelmében a hirdetéseken egyértelműen fel kell majd tüntetni azok politikai és célzott jellegét. Megkönnyíti a tájékozódást arról, hogy ki fizeti és mennyibe került a hirdetés, illetve melyik választáshoz vagy népszavazáshoz kapcsolódik. Az összes politikai hirdetést és a kapcsolódó információkat nyilvános online adattárban fogják tárolni. Az európai demokratikus folyamatokba való külföldi beavatkozás korlátozása érdekében
a választásokat vagy népszavazásokat megelőző három hónapos időszakban tilos lesz hirdetéseket az EU-n kívülről finanszírozni.
Annak érdekében, hogy megvédjék a választókat a manipulációtól, az online politikai hirdetések célzottabbá tételéhez csak akkor lehet majd a személyekről összegyűjtött személyes adatokat felhasználni, ha ehhez az érintettek kifejezetten és külön hozzájárulásukat adták. A személyes adatok különleges kategóriái, például az etnikai hovatartozás, a vallás, a szexuális irányultság vagy a kiskorúak adatai nem használhatók fel.
A szabály csak a fizetett politikai hirdetésekre vonatkozik. Nem érinti azok tartalmát, sem a politikai kampányok lebonyolítására és finanszírozására vonatkozó szabályokat. Nem vonatkozik továbbá a személyes nézetekre, politikai véleményekre, illetve a választások szervezésével kapcsolatos kommunikációra.
A rendelet a kihirdetésétől számított 18 hónap elteltével lép hatályba, de a határokon átívelő politikai reklámok megkülönböztetésmentes nyújtására vonatkozó fogalommeghatározásokat és intézkedéseket már a kihirdetést követő húsz nappal alkalmazni kell - tájékoztatott az uniós tanács.