eur:
396.84
usd:
355.48
bux:
74510.83
2024. szeptember 28. szombat Vencel
Nyitókép: pixabay

Már a törésteszteket végző hatóságnak sem tetszenek a nagy kocsik

Nem csak a parkolni nehéz velük, veszélyesek a kisebb kocsikra is.

A független európai közlekedésbiztonsági szervezet az Euro NCAP tavalyi utolsó tesztjei során 11 autót értékelt, közülük mindössze háromnak volt a súlya kevesebb két tonnánál – írja a HVG a Kreszvaltozas.hu oldalra hivatkozva annak kapcsán, hogy a törésteszteket végző intézet is kiemelte, az egyre nagyobb autók egyre nagyobb kockázatot is jelentenek a többi közlekedőre.

A tesztben részvevő közel tucatnyi modell közül egyedül a Smart #3 sorolható kis családi autók közé, amelynek kapcsán az Euro NCAP főtitkára Dr. Michel van Ratingen úgy kommentálta a helyzetet, hogy évekig vádolták az Euro NCAP-ot azzal, hogy növeli az autók tömegét, és úgy vélték, hogy a további biztonsági elemek extra tömeget jelentenek. Valójában ez soha nem volt így, és a járművek tömegének növekedése manapság nem a biztonsággal függ össze – mondta.

Inkább a fogyasztók nagyobb járművek iránti preferenciája és a villamosítás járul hozzá, mivel egyre nagyobb akkumulátorokat használnak a fogyasztók hatótáv aggodalmai miatt.

Hozzátette azt is, hogy ez olyan tendencia, ami sem a biztonságot, sem a környezetvédelmet nem elősegíti: a nagyobb, nehezebb autók általában kevésbé energiahatékonyak, és biztonsági aggályok merülnek fel, amikor ezek az autók ütköznek kisebb, könnyebb járművekkel, vagy még rosszabb esetben gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.30. hétfő, 18:00
Kövér László
az Országgyűlés elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×