Sorozatban negyedik éve számít a globális autógyártás legnagyobb szereplőjének a Toyota csoport, amely az idén is megelőzi trónjától megfosztott elődjét, a Volkswagen csoportot - írja a Világgazdaság a japán autógyár által közölt novemberi statisztikák alapján. Az adatok arról tanúskodnak, hogy a vállalat behozhatatlan előnnyel indult neki az év utolsó hónapjának.
Ráadásul az eredmény attól sem fog megváltozni, hogy a Toyota csoport leányvállalatánál, a Daihatsunál egy hónapra leállították a termelést az ütközésbiztonsági tesztek meghamisításával előidézett botrány miatt. A cégnél 1989 óta trükköztek a tesztekkel, összesen 64 modelljét érinti a manipuláció, amelynek anyagi konzekvenciáit a fogyasztók és a beszállítók felé is vállalja az anyacég - írja a gazdasági lap.
Amellett, hogy megőrizte piacvezető szerepét a gyártó, értékesítési csúcsot is felállított:
novemberben összesen 986 262 darab Toyota, Hino, Daihatsu és Lexus talált gazdára globálisan.
Ez 12 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőtti november teljesítményét. A lap szerint ha ez így megy tovább, akkor a Toyota a teljes, jövő márciussal záruló üzleti évére is felteheti a koronát az újabb rekordok felállításával.
Meghajtás terén egyelőre még a belső égésű motorok viszik a prímet, habár a Toyota csoport klasszikus hibridjei novemberben hatalmas, 51,6 százalékos plusz értékesítéssel zártak.
Gyakorlatilag minden harmadik eladott Toyota hibrid volt, melyek Kínában különösen népszerűek.
A globálisan eladott darabszám szerint a következőképpen alakul a 2023-as rangsor:
- Toyota csoport
- Volkswagen csoport
- Hyundai csoport
- Stellantis
- Renault-Nissan-Mitsubishi
- General Motors
- Honda
- Ford Motor
- BYD
- Suzuki csoport