Infostart.hu
eur:
388.72
usd:
331.83
bux:
109536.19
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Nyitókép: Pixabay

A problémák se számítanak az autópiac királyánál - lista

A japán vállalat a sorozatos botrányok ellenére is uralja az autóeladásokat, folyamatosan a csúcson tudnak maradni. Az eladások egyharmadát a hibridek teszik ki.

Sorozatban negyedik éve számít a globális autógyártás legnagyobb szereplőjének a Toyota csoport, amely az idén is megelőzi trónjától megfosztott elődjét, a Volkswagen csoportot - írja a Világgazdaság a japán autógyár által közölt novemberi statisztikák alapján. Az adatok arról tanúskodnak, hogy a vállalat behozhatatlan előnnyel indult neki az év utolsó hónapjának.

Ráadásul az eredmény attól sem fog megváltozni, hogy a Toyota csoport leányvállalatánál, a Daihatsunál egy hónapra leállították a termelést az ütközésbiztonsági tesztek meghamisításával előidézett botrány miatt. A cégnél 1989 óta trükköztek a tesztekkel, összesen 64 modelljét érinti a manipuláció, amelynek anyagi konzekvenciáit a fogyasztók és a beszállítók felé is vállalja az anyacég - írja a gazdasági lap.

Amellett, hogy megőrizte piacvezető szerepét a gyártó, értékesítési csúcsot is felállított:

novemberben összesen 986 262 darab Toyota, Hino, Daihatsu és Lexus talált gazdára globálisan.

Ez 12 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőtti november teljesítményét. A lap szerint ha ez így megy tovább, akkor a Toyota a teljes, jövő márciussal záruló üzleti évére is felteheti a koronát az újabb rekordok felállításával.

Meghajtás terén egyelőre még a belső égésű motorok viszik a prímet, habár a Toyota csoport klasszikus hibridjei novemberben hatalmas, 51,6 százalékos plusz értékesítéssel zártak.

Gyakorlatilag minden harmadik eladott Toyota hibrid volt, melyek Kínában különösen népszerűek.

A globálisan eladott darabszám szerint a következőképpen alakul a 2023-as rangsor:

  1. Toyota csoport
  2. Volkswagen csoport
  3. Hyundai csoport
  4. Stellantis
  5. Renault-Nissan-Mitsubishi
  6. General Motors
  7. Honda
  8. Ford Motor
  9. BYD
  10. Suzuki csoport
Címlapról ajánljuk
Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

A Digitális Európa Program (DEP) az uniós technológiai beruházások egyik kulcseleme, amely mára több mint 8 milliárd eurós kerettel támogatja a mesterséges intelligenciától a kiberbiztonságon át a szuperszámítógépek hálózatának építéséig számos stratégiai terület fejlesztését. A magyar részvétel ugyan még 1 százalék alatt van, de a lehetőségek köre folyamatosan bővül, és az Magyar Fejlesztésösztönző Iroda (MFOI) – a program hazai nemzeti kapcsolattartója (NCP-National Contact Point) – egyre több vállalkozást és intézményt segít az európai konzorciumokhoz való csatlakozásban. Dászkál Jánost, az MFOI szakértőjét arról kérdeztük, hol vannak ma a magyar szereplők reális esélyei, milyen akadályokba ütköznek leggyakrabban, és milyen új fókuszokkal érkeznek a hamarosan nyíló uniós pályázati csomagok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×