eur:
411.32
usd:
392.96
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
fotó: Paul Nelhams from Shannon, Ireland - RA96010, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26448057
Nyitókép: Készítette: Paul Nelhams from Shannon, Ireland - RA96010, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26448057

Legendás Iljusin állt újra munkába, kitalálja, hogy hol?

Felújítás után visszatért Kubába a Cubana de Aviacion CU-T1250 oldalszámú Iljusin Il–96-300-asa. 16 hónapig dolgoztak rajta.

A Cubana de Aviación az elmúlt években komoly kapacitásproblémákkal küszködött, flottája ugyanis vészesen megfogyatkozott, a gépek többsége karbantartásra várva parkol a havannai Jose Marti nemzetközi repülőtéren. Az Il–96-300 visszatérése azonban egyből megkétszerezte a kubai légitársaság aktív férőhelyeinek számát: az utóbbi időkben ugyanis mindössze két, a belföldi forgalmat lebonyolító ATR és egy Tupoljev Tu–204-es repképes - írja az iho.hu.

A szaklap szerint a 312 férőhelyes repülő visszatérése egyértelműen diadalmas pillanatnak tekinthető az üzemeltető szempontjából. Eddig ugyanis nem érte meg használni ezeket a gépeket, de az Oroszországra kivetett szankciók az Il–96 előnyére változtatták meg a matematikát.

Miután a pótalkatrészek beszerzésének és a megfelelő karbantartás elvégzésének nehézségei miatt az orosz repülőgép-üzemeltetőknek gondjai támadtak a nyugati gyártású repülőgépeik üzemeltetésével, Oroszország újra gyártja ezeket a repülőket. A folyamat részeként Oroszország november 1-jén bejelentette az Il–96 legújabb változatának, az Il–96-400M első repülését.

Az Il–96-asokból eddig összesen 19 készült, oroszországi légitársaságok tizenötöt üzemeltetnek. A putyini, elnöki különgépek az Il–96-300PU típusjelet kapták.

Fotó: wikipedia.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×