Didier Reynders a javaslatok bemutatásakor kiemelte: az új szabályok elfogadásuk esetén tisztázni fogják a visszatérítésre vonatkozó előírásokat abban az esetben, ha a légijáratokat vagy az átszállásos utazásokat közvetítőn keresztül foglalják le. Célja, hogy az utasok jobban védve legyenek a járattörlésekkel szemben - mondta.
Az új szabályok gördülékenyebbé teszik az utazásokat, különösen ha azok különböző utazási szolgáltatásokat vagy közlekedési módokat foglalnak magukban,
biztosítva a jobb és valós idejű tájékoztatást, például a késésekről és a járattörlésekről. A javasolt módosítások erősebb és egyértelműbb jogokat biztosítanak az utazók számára, és egyértelművé teszik az utazásszervezők kötelezettségeit és felelősségi körét - közölte.
A sajtótájékoztatón Adina Valean közlekedésért felelős uniós biztos elmondta: különös figyelmet kell majd fordítani a fogyatékossággal élő vagy csökkent mozgásképességű utasok szükségleteire a közlekedési módok közötti váltás, azaz az átszállás megvalósítása és megkönnyítése, valamint szükség esetén a minőségi segítségnyújtás javítása érdekében. Ha egy légitársaság például arra kötelezi a fogyatékossággal élő vagy csökkent mozgásképességű utast, hogy kísérettel utazzon, mert az utasnak segítségre van szüksége ahhoz, hogy megfeleljen a repülésbiztonsági követelményeknek,
a légitársaságnak a kísérő személyt díjmentesen kell szállítania, és amennyiben lehetséges, az utas mellett kell ülnie
- tájékoztatott. Ez a jog már létezik vasúton, hajón vagy autóbuszon folytatott utazás esetén - emlékeztetett az uniós biztos.
A brüsszeli testület közleménye szerint a jelenlegi szabályok módosítását az tette szükségessé, hogy az elmúlt években jelentősen növekedett az EU-ban repülővel, vonattal, autóbusszal vagy komppal utazók száma, elérve a mintegy 13 milliárdot évente. Az uniós utasjogok hatálya alá tartozó utazók száma a következő években tovább fog növekedni, 2030-ra várhatóan eléri a 15 milliárdot, 2050-ra pedig a közel 20 milliárdot - tették hozzá.